Welfare distribution in double auction trading, comparison of classroom experiment and homogeneous agent based computational model
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F13%3A43919115" target="_blank" >RIV/49777513:23510/13:43919115 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.wseas.us/e-library/conferences/2013/Chania/AEBDa/AEBDa-25.pdf" target="_blank" >http://www.wseas.us/e-library/conferences/2013/Chania/AEBDa/AEBDa-25.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Welfare distribution in double auction trading, comparison of classroom experiment and homogeneous agent based computational model
Popis výsledku v původním jazyce
This paper compares the welfare distribution in two double-auction markets. The first one is an agent based simulation market with homogeneous agents and the second one is classroom experimental market with the students. The welfare is measured by the surpluses of buyers or sellers according to the partial market analysis via Alfred Marshall. While the agent based simulation shows the normal distribution of surpluses, the classroom experiment shows suspicion of heavy tails. That is why some personal characteristics of the traders can probably play a role in the classroom experiment.
Název v anglickém jazyce
Welfare distribution in double auction trading, comparison of classroom experiment and homogeneous agent based computational model
Popis výsledku anglicky
This paper compares the welfare distribution in two double-auction markets. The first one is an agent based simulation market with homogeneous agents and the second one is classroom experimental market with the students. The welfare is measured by the surpluses of buyers or sellers according to the partial market analysis via Alfred Marshall. While the agent based simulation shows the normal distribution of surpluses, the classroom experiment shows suspicion of heavy tails. That is why some personal characteristics of the traders can probably play a role in the classroom experiment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
RECENT RESEARCHES in APPLIED ECONOMICS and MANAGEMENT Business Administration and Financial Management - Volume 1
ISBN
978-960-474-323-0
ISSN
2227-460X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
150-155
Název nakladatele
WSEAS Press
Místo vydání
Chania, Crete Island
Místo konání akce
Chania, Crete Island, Greece
Datum konání akce
27. 8. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—