Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SDÍLENÍ INFORMACÍ JAKO KONKURENČNÍ VÝHODA V TURISMU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F15%3A43923862" target="_blank" >RIV/49777513:23510/15:43923862 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    SDÍLENÍ INFORMACÍ JAKO KONKURENČNÍ VÝHODA V TURISMU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Fenomén informací a jejich sdílení nabírá v současnosti na významu i v oblasti ekonomie. Rozvoj informačních a komunikačních technologií /ICT) přispívá k rychlému šíření sdílení informací a také k vytváření sítí mezi různými hráči z různých odvětví. Cestovní ruch patří k prokazatelně ovlivněným odvětvím technologickým pokrokem a rozvojem ICR. Článek se zabývá využitím sociálních sítí/médií v cestovním ruchu se zaměřením na využití sociálních sítí/médií zprostředkovatelských služeb cestovního ruchu. Bylyanalyzovány webové stránky českých cestovních kanceláří a organizací destinačnícho managementu za použití desk research metody. Výsledky ukazují, že jejich potenciáln lépe využívají organizace destinačního managementu, ale stále je zde existence nevyužitého potenciálu u obou zkoumaných skupin. Nejvíce využívaná sociální síť je Facebook, který využívá přes 50% cestovních kanceláří a 70% organizací destinačního managementu.

  • Název v anglickém jazyce

    INFORMATION SHARING AS A COMPETITIVE ADVANTAGE IN TOURISM

  • Popis výsledku anglicky

    The phenomenon of information and its sharing is currently of great importance in the field of economy. Development of information and communication technology (ICT) contributes to the rapid growth of information sharing and also to the creation of linksbetween different actors from various fields. Tourism in particular is significantly affected by technological progress and development of ICT. The article deals with the use of social networks/media in tourism and it is focused on the use of social media/networks. The websites of Czech tour operators and destination management organisations (DMO's) were analysed with the help of desk research. The results show better use of social media in DMO's, but there is still a lot of unused potential both at DMO's and tour operators. The most important social network in this field is Facebook, which is used by over 50 % tour operators and 70 % DMO's.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradecké ekonomické dny 2015

  • ISBN

    978-80-7435-546-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    299-304

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    3. 2. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku