SDÍLENÍ INFORMACÍ JAKO KONKURENČNÍ VÝHODA V TURISMU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F15%3A43923862" target="_blank" >RIV/49777513:23510/15:43923862 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
SDÍLENÍ INFORMACÍ JAKO KONKURENČNÍ VÝHODA V TURISMU
Popis výsledku v původním jazyce
Fenomén informací a jejich sdílení nabírá v současnosti na významu i v oblasti ekonomie. Rozvoj informačních a komunikačních technologií /ICT) přispívá k rychlému šíření sdílení informací a také k vytváření sítí mezi různými hráči z různých odvětví. Cestovní ruch patří k prokazatelně ovlivněným odvětvím technologickým pokrokem a rozvojem ICR. Článek se zabývá využitím sociálních sítí/médií v cestovním ruchu se zaměřením na využití sociálních sítí/médií zprostředkovatelských služeb cestovního ruchu. Bylyanalyzovány webové stránky českých cestovních kanceláří a organizací destinačnícho managementu za použití desk research metody. Výsledky ukazují, že jejich potenciáln lépe využívají organizace destinačního managementu, ale stále je zde existence nevyužitého potenciálu u obou zkoumaných skupin. Nejvíce využívaná sociální síť je Facebook, který využívá přes 50% cestovních kanceláří a 70% organizací destinačního managementu.
Název v anglickém jazyce
INFORMATION SHARING AS A COMPETITIVE ADVANTAGE IN TOURISM
Popis výsledku anglicky
The phenomenon of information and its sharing is currently of great importance in the field of economy. Development of information and communication technology (ICT) contributes to the rapid growth of information sharing and also to the creation of linksbetween different actors from various fields. Tourism in particular is significantly affected by technological progress and development of ICT. The article deals with the use of social networks/media in tourism and it is focused on the use of social media/networks. The websites of Czech tour operators and destination management organisations (DMO's) were analysed with the help of desk research. The results show better use of social media in DMO's, but there is still a lot of unused potential both at DMO's and tour operators. The most important social network in this field is Facebook, which is used by over 50 % tour operators and 70 % DMO's.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Hradecké ekonomické dny 2015
ISBN
978-80-7435-546-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
299-304
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
3. 2. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—