Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Contribution of Strategic Purchasing to Company's Value Added

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F15%3A43927029" target="_blank" >RIV/49777513:23510/15:43927029 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Contribution of Strategic Purchasing to Company's Value Added

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Purchasing has evolved from its administrative and supporting function to the strategic one and it has become one of the crucial business activities which play a critical role in the process of value creation. The purpose of this paper is to introduce the process of value added of purchasing function up to recently and to characterize the significance of the strategic purchasing for the company itself. The importance of strategic purchasing to achieve business success is discussed and supported by literature review. The literature review demonstrates also the necessity of integration of the purchasing strategy into the business strategy. This alignment creates a linchpin for creation of a competitive advantage and competitive scope. The empiric part ofthis paper presents a pilot study based on the method of expert panel discussion. The panel of experts consisted of purchase department managers from various industrial businesses of the Czech Republic. This pilot study represents the fi

  • Název v anglickém jazyce

    Contribution of Strategic Purchasing to Company's Value Added

  • Popis výsledku anglicky

    Purchasing has evolved from its administrative and supporting function to the strategic one and it has become one of the crucial business activities which play a critical role in the process of value creation. The purpose of this paper is to introduce the process of value added of purchasing function up to recently and to characterize the significance of the strategic purchasing for the company itself. The importance of strategic purchasing to achieve business success is discussed and supported by literature review. The literature review demonstrates also the necessity of integration of the purchasing strategy into the business strategy. This alignment creates a linchpin for creation of a competitive advantage and competitive scope. The empiric part ofthis paper presents a pilot study based on the method of expert panel discussion. The panel of experts consisted of purchase department managers from various industrial businesses of the Czech Republic. This pilot study represents the fi

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Innovation Management and Sustainable Economic Competitive Advantage: From Regional Development to Global Growth

  • ISBN

    978-0-9860419-5-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    873-880

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Norristown

  • Místo konání akce

    Madrid, Spain

  • Datum konání akce

    11. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku