Aktuální výzvy a trendy v řízení výkonnosti výrobních podniků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F16%3A43928820" target="_blank" >RIV/49777513:23510/16:43928820 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aktuální výzvy a trendy v řízení výkonnosti výrobních podniků
Popis výsledku v původním jazyce
Cíle v oblasti ochrany životního prostředí a v sociální oblasti by měly představovat nedílnou součást strategických podnikových cílů. Hlavní cíl tohoto příspěvku spočívá v diskusi a kritickém zhodnocení moderních indikátorů výkonnosti podniku založených na ekonomického zisku a možností jejich využití pro segment středně velkých výrobních firem. Ekonomická přidaná hodnota (ukazatel EVA) a pravdivá přidaná hodnota (tzv. ukazatel TRUEVA) mají největší potenciál pro efektivní měření udržitelné výkonnosti středně velkých výrobních firem v České republice. Výsledky výzkumu ukazují, že české firmy nejsou dostatečně přesvědčené o přínosech společensky odpovědných aktivit. V důsledku toho plánují a řídí aktivity v oblasti společenské odpovědnosti nesystematicky a spíše intuitivně než v podobě cíleného sledování a stanovování moderních ukazatelů ekonomické výkonnosti podnikání.
Název v anglickém jazyce
ACTUAL CHALLENGES AND TRENDS IN PERFORMANCE MANAGEMENT OF THE MANUFACTURING COMPANIES
Popis výsledku anglicky
The objectives in environmental and social area should constitute the integral part of strategic corporate objectives. The main objective of this paper consists in discussion and critical evaluation of the modern enterprise performance indicators based on the so-called economic profit and possibilities of their use for the segment of medium-sized manufacturing companies. The Economic Value Added (EVA) indicator and True-Value Added (so-called TRUEVA) indicator have the greatest potential for effective measurement of the sustainable performance of medium-sized manufacturing companies in the Czech Republic. The research results show that Czech companies are not convinced sufficiently of the socially responsible activities benefits and as a consequence they plans and directs the Corporate Social Responsibility activities unsystematically and rather intuitively than in the form of targeted monitoring and quantification of modern economic performance indicators of the entrepreneurship.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuálne problémy podnikovej sféry 2016 - Zborník vedeckých prác
ISBN
978-80-225-4245-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
75-84
Název nakladatele
Vydavateľstvo EKONÓM
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
5. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—