Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Business Intelligence a jeho využití při řízení MSP

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F17%3A43932785" target="_blank" >RIV/49777513:23510/17:43932785 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Business Intelligence a jeho využití při řízení MSP

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá postojem vybraných malých a středních podniků k systémům Business Intelligence. Business Intelligence může čerpat data z různých interních i externích zdrojů (většinou z podnikových informačních systémů) a automaticky získávat a analyzovat data o konkrétních skutečnostech a poskytovat informace, které pomáhají managementu v rozhodování ve specifických otázkách. Cílem článku je poskytnout přehled názorů na systémy Business Intelligence Systems mezi vybranou skupinou malých a středních podniků v České republice (především z primárního a sekundárního sektoru), zjistit bariéry jeho implementace a naopak úroveň využití Business Intelligence těmi, kteří jej již implementovali. Článek stručně uvádí koncept Business Intelligence a jeho potenciál zlepšit výkon a řízení podniku. Poté je prezentováno dotazníkové šetření, jeho metodologie a také výsledky. Ty ukázaly, že systémy Business Intelligence nejsou příliš rozšířené ani známé mezi vybranou skupinou malých a středních podniků. Výzkum také ukazuje poměrně negativní postoj k jeho implementaci. Firmy jsou zvyklé na způsob zpracování informací a v implementaci Business Intelligence nevidí významné výhody. Kromě toho nemají k provedení této implementace dostatek volných finančních prostředků. Na druhou stranu, ty podniky, které již Business Intelligence implementovaly, jsou spokojeny. Je tedy zřejmé, že většina malých a středních podniků nebude mít zájem implementovat Business Intelligence a čerpat jeho výhody, což pro ty, kdo jej již implementovali, znamená potenciální konkurenční výhodu.

  • Název v anglickém jazyce

    Business Intelligence and its application in the management of small and medium-sized enterprises

  • Popis výsledku anglicky

    The article discusses the attitude of selected small and medium-sized enterprises towards Business Intelligence Systems. Business Intelligence System can draw data from a variety of internal and external sources (mostly from enterprise information systems) and automatically obtain and analyse data about specific facts and provide information to help with decision making of management on specific issues. The goal of the article is to provide an overview of the opinions and acquaintance of Business Intelligence Systems among selected group of Small and Medium-Sized Enterprises in the Czech Republic (mainly from primary and secondary sector), to find out the barriers to its implementation and vice versa the level of Business Intelligence utilization by those who have already implemented it. The article briefly introduces Business Intelligence concept and its potential to improve performance and management of an enterprise. Then a questionnaire survey is presented as well as its methodology and also the results. The results revealed that the Business Intelligence Systems are not too widespread or familiar among the selected group of Small and Medium-Sized Enterprises. The research also shows a rather negative attitude towards its implementation. Businesses are used to their way of processing information and do not see significant benefits in Business Intelligence implementation. In addition, they do not have enough money to carry out this implementation. On the other hand, those businesses that have already implemented Business Intelligence are satisfied. It is clear, therefore, that most Small and Medium-Sized enterprises will not be interested in implementing Business Intelligence themselves and will not benefit from it, which for those who does means a potential competitive advantage.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy v podnikání

  • ISSN

    1805-0603

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    18-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus