Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An analysis of local search engines in Europe with a focus on the Czech market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F17%3A43932932" target="_blank" >RIV/49777513:23510/17:43932932 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An analysis of local search engines in Europe with a focus on the Czech market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There are numerous search engines on the Internet, thanks to which users can quickly access information from all over the world. One of the world’s best-known search engines is Google; however, in Europe it has two local competitors – Yandex and Seznam.cz. This paper focuses on the Czech search engine, Seznam.cz, and an evaluation of its position in the Czech market as well as, on a wider scale, the European market. The analysis of the economic performance of Seznam.cz revealed that the company has excellent financial results. The two main search engines used by Czech Internet users are Seznam.cz and Google. Market research has indicated that while in the past the most widely used search engine was Seznam.cz, in recent years its share has been rapidly dropping, and since 2016 the majority of Czech Internet users have been using Google. The Seznam.cz Company has recently been transforming into a media empire and news server. With respect to the wide range of its services, the company can be expected to grow despite a decrease in its search engine market share.

  • Název v anglickém jazyce

    An analysis of local search engines in Europe with a focus on the Czech market

  • Popis výsledku anglicky

    There are numerous search engines on the Internet, thanks to which users can quickly access information from all over the world. One of the world’s best-known search engines is Google; however, in Europe it has two local competitors – Yandex and Seznam.cz. This paper focuses on the Czech search engine, Seznam.cz, and an evaluation of its position in the Czech market as well as, on a wider scale, the European market. The analysis of the economic performance of Seznam.cz revealed that the company has excellent financial results. The two main search engines used by Czech Internet users are Seznam.cz and Google. Market research has indicated that while in the past the most widely used search engine was Seznam.cz, in recent years its share has been rapidly dropping, and since 2016 the majority of Czech Internet users have been using Google. The Seznam.cz Company has recently been transforming into a media empire and news server. With respect to the wide range of its services, the company can be expected to grow despite a decrease in its search engine market share.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vision 2020: Sustainable Economic development, Innovation Management, and Global Growth

  • ISBN

    978-0-9860419-9-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1613-1622

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Norristown

  • Místo konání akce

    Madrid, Spain

  • Datum konání akce

    8. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku