Spolupráce v cestovním ruchu v Plzeňském kraji
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F18%3A43953381" target="_blank" >RIV/49777513:23510/18:43953381 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.24132/jbt.2018.8.3.74_81" target="_blank" >https://doi.org/10.24132/jbt.2018.8.3.74_81</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24132/jbt.2018.8.3.74_81" target="_blank" >10.24132/jbt.2018.8.3.74_81</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Spolupráce v cestovním ruchu v Plzeňském kraji
Popis výsledku v původním jazyce
V současnosti v oblasti konkurenceschopnosti cestovního ruchu existuje velký vliv globální konkurence. Malé a střední podniky mohou využít spolupráce, aby uspěly na trhu. Existuje mnoho strategií spolupráce, např. strategické aliance, klastry, joing ventures atd. Velmi často je nutná spolupráce v turismu. Existují zde tendence spolupráce mezi soukromým a veřejným sektorem často dobře známá forma public-private-partnership. Tento článek je zaměřen na téma spolupráce v turismu v Plzeňském kraji. Jako výzkumná metoda bylo využito dotazníkové šetření za účele získání informací o současném stavu spolupráce. Výsledky ukazují dobré vztahy mezi veřejným a soukromým sektorem a také mezi veřejnými subjekty navzájem. Průzkum identifikoval i některé nedostatky spolupráce mezi profesními organizacemi a obchodní komorou. Vztahy uvnitř soukromé sféry nejsou zcela dobré a těsné, existuje zde prostor pro zlepšení. Příspěvek popisuje pouze jeden příklad spolupráce v regionu/destinaci. Další návazný výzkum a komparace větších celků bude v budoucnu následovat tento příspěvek.
Název v anglickém jazyce
Cooperation in Tourism in Pilsen Region
Popis výsledku anglicky
Current situation in competitiveness in tourism is influenced by impacts of strong global competition. Small and Medium Enterprises could use cooperation for success in the market. There are many of strategies of cooperation, e.g. strategic alliance, cluster, joint venture etc. More often is cooperation needed in field of tourism. There are tendencies for cooperation between private sector, public sector and even between private and public sector like well-known public-private-partnership. This paper is focused on the topic of cooperation in tourism field in Pilsen region. There were used questionnaire survey for reaching information about current state of cooperation. Results of survey show good relationship between public sector and private sector and also between publics subject each another. Survey identified lack of cooperation between professional organisations and chamber of commerce. Relations inside public sector are not so good and so close and there is place for improvement. Paper describe only one specific example of current state of cooperation in region/destination. Further research should be focused on bigger regions and comparison.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy v podnikání
ISSN
1805-0603
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
74-81
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—