Expected Behavior of Healthcare Professionals
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F18%3A43954613" target="_blank" >RIV/49777513:23510/18:43954613 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://iscobemm.eu" target="_blank" >http://iscobemm.eu</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Expected Behavior of Healthcare Professionals
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with healthcare management and the expected behavior of healthcare staff from the point of view of students. Here are presented results of the research focusing on the views of students of the Faculty of Health Studies of the University of West Bohemia in Pilsen in last three years. First, the basic theoretical starting points and the results of the foreign surveys from the healthcare sector are presented, followed by conclusions from the questionnaire survey of students of selected branches of the aforementioned faculty. This research also revealed some factors that affect students in choosing their future jobs. The behavior of healthcare professionals is an important factor in increasing the satisfaction of their colleagues as well as patients and in creating a pleasant work environment.
Název v anglickém jazyce
Expected Behavior of Healthcare Professionals
Popis výsledku anglicky
The article deals with healthcare management and the expected behavior of healthcare staff from the point of view of students. Here are presented results of the research focusing on the views of students of the Faculty of Health Studies of the University of West Bohemia in Pilsen in last three years. First, the basic theoretical starting points and the results of the foreign surveys from the healthcare sector are presented, followed by conclusions from the questionnaire survey of students of selected branches of the aforementioned faculty. This research also revealed some factors that affect students in choosing their future jobs. The behavior of healthcare professionals is an important factor in increasing the satisfaction of their colleagues as well as patients and in creating a pleasant work environment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Scientific Conference of Business Economics, Management and Marketing 2018
ISBN
978-80-210-9164-1
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
217-224
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Prušánky - Nechory
Datum konání akce
6. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—