Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivace k návštěvě jako nástroj pro řízení destinací

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F20%3A43958558" target="_blank" >RIV/49777513:23510/20:43958558 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vspj.cz/soubory/download/id/7779" target="_blank" >http://www.vspj.cz/soubory/download/id/7779</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Motivace k návštěvě jako nástroj pro řízení destinací

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá motivací k návštěvě Plzeňského a Karlovarského kraje a následné realizace cesty na konkrétní atraktivity či realizace určité aktivity domácími návštěvníky. I když Plzeňský a Karlovarský kraj nejsou přesnými příklady overturismu, v podmínkách ČR se i na území těchto krajů nacházejí více navštěvovaná místa oproti republikovému průměru. V příspěvku jsou porovnány motivy k cestě z výzkumu profilu návštěvníků, který byl prováděn v letní sezoně 2019 na území obou krajů na vzorcích 821 za Plzeňský a 593 respondentů za Karlovarský kraj s realizovanými cestami či záměrem návštěvy atraktivit či aktivit. Cílem příspěvku je možnost využití motivů k cestě k tomu, aby byly řízeny turistické proudy v destinacích. Motivů lze využití pro zmírnění nadměrného zatížení vybraných destinací nebo turistických center. Dalším cílem příspěvku je i identifikace méně zatížených atraktivit či míst, která odpovídají motivaci k návštěvě ve vybraných krajích.

  • Název v anglickém jazyce

    Travel motivation as a tool for destination management

  • Popis výsledku anglicky

    Paper deals with motivation to travel to Karlovy Vary Region and Pilsen Region and the realization of travel to specific attractiveness or realization of specific activities in domestic tourism. Even if both of the Regions are not exactly examples of overturism, there are some places with higher visit rates in comparison with other destinations in the Czech Republic. In this paper there are compared results from research of tourist profile of both regions, that was conducted in summer season 2019. In Pilsen Region were collected 821 and 593 questionnaires in Karlovy Vary Region. The goal of this paper is to identify the possibility of usage of travel motives to the management of tourists flows. It could be helpful for the reduction of overtourism in some places. An additional goal is to identify places or attractiveness that have enough capacity to welcome new tourists.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální problémy cestovního ruchu: Overtourism - riziko pro destinace

  • ISBN

    978-80-88064-46-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    62-72

  • Název nakladatele

    Vysoká škola polytechnická Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    4. 3. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku