Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perceived Usefulness of Various Types of Customer Feedback Viewed by Managers of SMEs in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F22%3A43965394" target="_blank" >RIV/49777513:23510/22:43965394 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fpm.euba.sk/www_write/files/veda-vyskum/ekonomika-a-manazment/EaM_2_2022.pdf" target="_blank" >https://fpm.euba.sk/www_write/files/veda-vyskum/ekonomika-a-manazment/EaM_2_2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perceived Usefulness of Various Types of Customer Feedback Viewed by Managers of SMEs in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article consists of preliminary research on different approaches to customer feedback on a product and its perceived usefulness. The research was conducted by sending a web questionnaire to selected managers of SMEs. The results show that there is a statistically significant positive perception of customer feedback with a positive influence on product improvement and marketing communication by managers of SMEs based in Prague or Brno. The second part of the research found that from all examined customer feedback approaches, only the social media approach is not perceived as (positively) useful by managers of SMEs. The final part of the research found that there is a statistically significant correlation between the results of the question “Does customer feedback improve your product?” and the perceived usefulness of every individual customer feedback. To calculate the results, the One-Sample Wilcoxon Test was primarily used along with Pearson´s correlation which was used to identify correlations between selected variables.

  • Název v anglickém jazyce

    Perceived Usefulness of Various Types of Customer Feedback Viewed by Managers of SMEs in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The article consists of preliminary research on different approaches to customer feedback on a product and its perceived usefulness. The research was conducted by sending a web questionnaire to selected managers of SMEs. The results show that there is a statistically significant positive perception of customer feedback with a positive influence on product improvement and marketing communication by managers of SMEs based in Prague or Brno. The second part of the research found that from all examined customer feedback approaches, only the social media approach is not perceived as (positively) useful by managers of SMEs. The final part of the research found that there is a statistically significant correlation between the results of the question “Does customer feedback improve your product?” and the perceived usefulness of every individual customer feedback. To calculate the results, the One-Sample Wilcoxon Test was primarily used along with Pearson´s correlation which was used to identify correlations between selected variables.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    EKONOMIKA A MANAŽMENT

  • ISSN

    2454-1028

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    21-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus