Implementace souhlasu s cookies a jeho vliv na rozvoj produktu - případová studie internetových stránek českých lázeňských resortů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F22%3A43967088" target="_blank" >RIV/49777513:23510/22:43967088 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drive.google.com/drive/folders/1YiIEeOEM17gb7_igFpaJ7200YxY8_WQe" target="_blank" >https://drive.google.com/drive/folders/1YiIEeOEM17gb7_igFpaJ7200YxY8_WQe</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Implementace souhlasu s cookies a jeho vliv na rozvoj produktu - případová studie internetových stránek českých lázeňských resortů
Popis výsledku v původním jazyce
Produktová inovace je nedílnou součástí podnikového úspěchu a současný produktový vývoj závisí na zpětné vazbě od zákazníka. Zpětná vazba od zákazníka je také zásadní při identifikaci nezbytných změn v produktu. Získávání dat skrze cookies je hlavní cesta, jak získávat data na internetových stránkách. V roce 2022 vešla v platnost novela zákona, který tyto cookies zásadně omezuje. Cílem článku je analyzovat internetové stránky českých lázeňských resortů a jejich implementaci souhlasu s cookies. V rámci analýzy byly získány data z 127 internetových stránek, kdy pouze 70 % z nich mají na svých stránkách souhlas s využitím cookies. Navíc 24 % internetových stránek, které nemá souhlas využívá cookies třetí strany jako je Google a Facebook. Tento alarmující stav je dále vysvětlen v článku.
Název v anglickém jazyce
The Implementation of Cookies Consent and its Influence on Product Development – Case Study of Czech Spa Resort’s Web Pages
Popis výsledku anglicky
Product innovation is essential part of company´s success and modern product development relies on customer feedback as the source for innovation ideas. The customer feedback is also crucial in identification of necessary changes to the product. Gathering user data through cookies is major way how to get data on web pages. However, in January 2022 new law, which restricts use of cookies, come into force. The goal of the article is to analyse web pages of Czech spa resorts and its implementation of cookie banner which uses new opt-in approach. For the analysis, 127 web pages were analysed. From the results, it is evident, that only 70% of analysed web pages have correct cookie banner and almost 24% don´t have cookie consent at all. Moreover, all of the analysed web pages which don´t have cookie consent also uses third party cookies, especially from Google and Facebook. This alarming state is also explained thoroughly in the contribution.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů