Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using digital marketing to present the Šumava and Bayerischer Wald National Parks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F23%3A43970590" target="_blank" >RIV/49777513:23510/23:43970590 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using digital marketing to present the Šumava and Bayerischer Wald National Parks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    National parks are key to tourism and attract large numbers of people who are important for local businesses. Šumava and Bayerischer Wald are among the most important national parks in the Czech Republic and Germany. These national parks are divided by the border. The division allows us to analyze the diversity of marketing activities presenting the same nature in completely different regions. The purpose of this research is to explore the use of social media and websites in the official (supported by the state) marketing communication of Šumava and Bayerischer Wald National Park. Furthermore, the secondary goal is to describe the differences in the use of these tools on both sides of these national parks. The study contributes to a better understanding of marketing-related activities of national parks. A comprehensive literature and meta-content analysis were conducted to achieve this article&apos;s research aim and objectives. A quantitative approach was employed to evaluate the effectiveness of the websites of Šumavaand Bayerischer Wald National Parks, addressing three specific research questions. The most cited problem with using websites is that the data may not be representative of all park users. We synthesize our findings, identifying gaps and opportunities for future research and presenting a set of best practices for using digital marketing.

  • Název v anglickém jazyce

    Using digital marketing to present the Šumava and Bayerischer Wald National Parks

  • Popis výsledku anglicky

    National parks are key to tourism and attract large numbers of people who are important for local businesses. Šumava and Bayerischer Wald are among the most important national parks in the Czech Republic and Germany. These national parks are divided by the border. The division allows us to analyze the diversity of marketing activities presenting the same nature in completely different regions. The purpose of this research is to explore the use of social media and websites in the official (supported by the state) marketing communication of Šumava and Bayerischer Wald National Park. Furthermore, the secondary goal is to describe the differences in the use of these tools on both sides of these national parks. The study contributes to a better understanding of marketing-related activities of national parks. A comprehensive literature and meta-content analysis were conducted to achieve this article&apos;s research aim and objectives. A quantitative approach was employed to evaluate the effectiveness of the websites of Šumavaand Bayerischer Wald National Parks, addressing three specific research questions. The most cited problem with using websites is that the data may not be representative of all park users. We synthesize our findings, identifying gaps and opportunities for future research and presenting a set of best practices for using digital marketing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2023

  • ISBN

    978-3-86367-071-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    241-248

  • Název nakladatele

    GUC - Verlag der Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.b.H.

  • Místo vydání

    Lößnitz

  • Místo konání akce

    Železná Ruda

  • Datum konání akce

    9. 11. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku