Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What motivates Czech rural retailers? A qualitative study from an unfavorable entrepreneurship environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F23%3A43970593" target="_blank" >RIV/49777513:23510/23:43970593 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What motivates Czech rural retailers? A qualitative study from an unfavorable entrepreneurship environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rural retail is a concept that has significant benefits for local society in countryside locations. To shape the appropriate conditions for the development of this generally beneficial phenomenon, we need to ask what motivates rural entrepreneurs to give priority to sustaining their business in small Czech villages with less than 1,000 inhabitants. No previous studies were focused on the external and internal factors that influence the entrepreneurial sustainability of rural retail in Czechia. Through a qualitative approach, this study aims to explore the motivation to keep being a rural retail entrepreneur in the unfavourable conditions of Czech rural retail. The summary results of a qualitative study among 30 rural retail entrepreneurs supported by the presentation of five case studies describe how rural retail entrepreneurs face obstacles and how they perceive the gradual changes in the retail market and changes in consumer behaviour. We also identify the most significant external and internal factors that influence a rural retail entrepreneur and show how the motives intersect.

  • Název v anglickém jazyce

    What motivates Czech rural retailers? A qualitative study from an unfavorable entrepreneurship environment

  • Popis výsledku anglicky

    Rural retail is a concept that has significant benefits for local society in countryside locations. To shape the appropriate conditions for the development of this generally beneficial phenomenon, we need to ask what motivates rural entrepreneurs to give priority to sustaining their business in small Czech villages with less than 1,000 inhabitants. No previous studies were focused on the external and internal factors that influence the entrepreneurial sustainability of rural retail in Czechia. Through a qualitative approach, this study aims to explore the motivation to keep being a rural retail entrepreneur in the unfavourable conditions of Czech rural retail. The summary results of a qualitative study among 30 rural retail entrepreneurs supported by the presentation of five case studies describe how rural retail entrepreneurs face obstacles and how they perceive the gradual changes in the retail market and changes in consumer behaviour. We also identify the most significant external and internal factors that influence a rural retail entrepreneur and show how the motives intersect.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2023

  • ISBN

    978-3-86367-071-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    59-68

  • Název nakladatele

    GUC - Verlag der Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.b.H.

  • Místo vydání

    Lößnitz

  • Místo konání akce

    Železná Ruda

  • Datum konání akce

    9. 11. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku