Stochastická teorie systémů ve výuce řízení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F01%3A00000171" target="_blank" >RIV/49777513:23520/01:00000171 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23520/01:00000172
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Stochastic system theory in control education
Popis výsledku v původním jazyce
Foundation of contemporary control system theory can hardly be considered sufficiently satisfactory. An intention of the submitted contribution is to point to a new approach to the system theory that could contribute to build up the foundation much moreprecisely. A presented approach to system theory is based on a new system conception taking into account not only behaviour equations of the system, but also directionality of causation between system variables. As the conception is immediately applicable to discrete-time systems only a continualization procedure, extending the approach to continuous-time systems, is outlined. It is believed that the proposed approach can offer a deeper insight into the system theory and can significantly contribute tocontrol theory building. It should be meaningful also in control education.
Název v anglickém jazyce
Stochastic system theory in control education
Popis výsledku anglicky
Foundation of contemporary control system theory can hardly be considered sufficiently satisfactory. An intention of the submitted contribution is to point to a new approach to the system theory that could contribute to build up the foundation much moreprecisely. A presented approach to system theory is based on a new system conception taking into account not only behaviour equations of the system, but also directionality of causation between system variables. As the conception is immediately applicable to discrete-time systems only a continualization procedure, extending the approach to continuous-time systems, is outlined. It is believed that the proposed approach can offer a deeper insight into the system theory and can significantly contribute tocontrol theory building. It should be meaningful also in control education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VS97159" target="_blank" >VS97159: Centrum pro výzkum kybernetických systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Advances in control education 2000
ISBN
0-08-043245-X
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
403-408
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
Pergamon
Místo vydání
Oxford
Kód UT WoS kapitoly
—