Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vibration analysis and parametric optimization of the gearbox

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F01%3A00064039" target="_blank" >RIV/49777513:23520/01:00064039 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vibration analysis and parametric optimization of the gearbox

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The modal synthesis method with reduction number DOF is used for the modelling of vibration and parametric optimization of the gearbox excited by gear kinematic transmission errors. The presented method is based on the system decomposition into an interior rotating subsystem R and a gear housing S joined by rolling element bearings. The condensed mathematical model of the gearbox is assembled by means of the lower vibration mode shapes and natural frequencies of the mutually uncoupled undamped subsystems R, S and stiffness and damping matrices of the bearing couplings. The methods is applied for the vibration analysis and parametric optimization of the car-gearbox.

  • Název v anglickém jazyce

    Vibration analysis and parametric optimization of the gearbox

  • Popis výsledku anglicky

    The modal synthesis method with reduction number DOF is used for the modelling of vibration and parametric optimization of the gearbox excited by gear kinematic transmission errors. The presented method is based on the system decomposition into an interior rotating subsystem R and a gear housing S joined by rolling element bearings. The condensed mathematical model of the gearbox is assembled by means of the lower vibration mode shapes and natural frequencies of the mutually uncoupled undamped subsystems R, S and stiffness and damping matrices of the bearing couplings. The methods is applied for the vibration analysis and parametric optimization of the car-gearbox.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vibration analysis and parametric optimization of the gearbox

  • ISBN

    8391176460

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Katedry Mechaniki Stosowanej

  • Místo vydání

    Gliwice

  • Místo konání akce

    Gliwice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku