Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On spur helical gear coupling modelling considering real face width

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F09%3A00501502" target="_blank" >RIV/49777513:23520/09:00501502 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On spur helical gear coupling modelling considering real face width

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution presents a mathematical model of a spur helical gear coupling between two rigid toothed wheels considering a real face width in 3D. The wheels are mounted on discretized parallel shafts. The model suppose, the lines of contact move in the zone of action in the action plane, as the wheels rotate. The changes of contact lines positions and their total length are sources of internal parametric excitation in the coupling. The model of the coupling respects the possibility of gear mesh interruption along each of contact lines. The mathematical model is derived generally and can be easily included into a complex mathematical model of large rotating systems with gears by the modal synthesis method.

  • Název v anglickém jazyce

    On spur helical gear coupling modelling considering real face width

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution presents a mathematical model of a spur helical gear coupling between two rigid toothed wheels considering a real face width in 3D. The wheels are mounted on discretized parallel shafts. The model suppose, the lines of contact move in the zone of action in the action plane, as the wheels rotate. The changes of contact lines positions and their total length are sources of internal parametric excitation in the coupling. The model of the coupling respects the possibility of gear mesh interruption along each of contact lines. The mathematical model is derived generally and can be easily included into a complex mathematical model of large rotating systems with gears by the modal synthesis method.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dynamics of Machines 2009 = Dynamika strojů 2009

  • ISBN

    978-80-87012-16-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Institute of Thermomechanics AS CR

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 2. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku