Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

High-frequency vibrations of complex flexible rotating systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F09%3A00502177" target="_blank" >RIV/49777513:23520/09:00502177 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    High-frequency vibrations of complex flexible rotating systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the methodology for the modelling and vibration analysis of complex rotating systems. The approach is suitable mainly for high-frequency vibration analysis because it considers a general flexible stator and compliant gear wheels. It isthe main difference comparing another published approaches in rotor dynamics which usually work with the assumption of gear wheel rigidity and rigid stator. The whole system can be divided into subsystems that represent particular structural parts suchas housing, shafts and gear wheels. The stator subsystem can be modelled by means of standard finite elements and rotor subsystems by means of special shaft and solid finite elements derived in the rotating coordinate system. The coupling matrices between these subsystems representing gear mesh and bearings are developed. The main advantage of the proposed method is easy and efficient reduction of the model using the division into the subsystems.

  • Název v anglickém jazyce

    High-frequency vibrations of complex flexible rotating systems

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the methodology for the modelling and vibration analysis of complex rotating systems. The approach is suitable mainly for high-frequency vibration analysis because it considers a general flexible stator and compliant gear wheels. It isthe main difference comparing another published approaches in rotor dynamics which usually work with the assumption of gear wheel rigidity and rigid stator. The whole system can be divided into subsystems that represent particular structural parts suchas housing, shafts and gear wheels. The stator subsystem can be modelled by means of standard finite elements and rotor subsystems by means of special shaft and solid finite elements derived in the rotating coordinate system. The coupling matrices between these subsystems representing gear mesh and bearings are developed. The main advantage of the proposed method is easy and efficient reduction of the model using the division into the subsystems.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP101%2F07%2FP231" target="_blank" >GP101/07/P231: Modelování vysokofrekvenčního kmitání a vyzařovaného hluku vázaných rotujících systémů s poddajným statorem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů