Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Morphing of geometrical objects in boundary representation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F09%3A00502473" target="_blank" >RIV/49777513:23520/09:00502473 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Morphing of geometrical objects in boundary representation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Morphing is a technique which transforms one object into another object. It can be used to simulate natural phenomena which involve some kind of shape transformation, or it can be used to produce completely artificial shape transformations used in computer games and movie industry. Alternatively, it can be viewed as a modeling technique which combines some existing shapes to obtain new shapes. This thesis is focused on morphing of objects given in boundary representation, namely triangular meshes. Triangular mesh is a ?native? representation of graphical hardware, it is widely used and due to its piecewise linear nature it is easy to store, modify and render. The morphing technique is partially covered in professional animation tools. Particularly, themorphing of images has been successfully used in the movie industry to produce special effects. Also the 3d morphing of boundary representation is supported in some 3d animation tools. However, the technique is limited because it allows

  • Název v anglickém jazyce

    Morphing of geometrical objects in boundary representation

  • Popis výsledku anglicky

    Morphing is a technique which transforms one object into another object. It can be used to simulate natural phenomena which involve some kind of shape transformation, or it can be used to produce completely artificial shape transformations used in computer games and movie industry. Alternatively, it can be viewed as a modeling technique which combines some existing shapes to obtain new shapes. This thesis is focused on morphing of objects given in boundary representation, namely triangular meshes. Triangular mesh is a ?native? representation of graphical hardware, it is widely used and due to its piecewise linear nature it is easy to store, modify and render. The morphing technique is partially covered in professional animation tools. Particularly, themorphing of images has been successfully used in the movie industry to produce special effects. Also the 3d morphing of boundary representation is supported in some 3d animation tools. However, the technique is limited because it allows

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů