Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Seismic Response Affection of the Nuclear Reactor WWER 1000 by Nuclear Fuel Assemblies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F10%3A00503713" target="_blank" >RIV/49777513:23520/10:00503713 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Seismic Response Affection of the Nuclear Reactor WWER 1000 by Nuclear Fuel Assemblies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with mathematical modelling and computer simulation of the seismic response of chosen components of the nuclear WWER 1000 reactor. The seismic response is investigated by numerical integration method in time domain. The seismic excitationis given by two horizontal and one vertical synthetic accelerograms at the level of the pressure vessel seating adjusted for a certain damping value 5%. The main aim of the paper is seismic response assessment for two variants of nuclear fuel assemblies- VVANTAGE 6 and TVSA-T. The maximal values of displacements and linkages or component deformations are compared for both fuel assembly variants.

  • Název v anglickém jazyce

    The Seismic Response Affection of the Nuclear Reactor WWER 1000 by Nuclear Fuel Assemblies

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with mathematical modelling and computer simulation of the seismic response of chosen components of the nuclear WWER 1000 reactor. The seismic response is investigated by numerical integration method in time domain. The seismic excitationis given by two horizontal and one vertical synthetic accelerograms at the level of the pressure vessel seating adjusted for a certain damping value 5%. The main aim of the paper is seismic response assessment for two variants of nuclear fuel assemblies- VVANTAGE 6 and TVSA-T. The maximal values of displacements and linkages or component deformations are compared for both fuel assembly variants.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Engineering Mechanics

  • ISSN

    1802-1484

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus