Creating a general collaborative dialogue agent with lounge strategy feature
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F12%3A43914770" target="_blank" >RIV/49777513:23520/12:43914770 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.eswa.2011.06.053" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.eswa.2011.06.053</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.eswa.2011.06.053" target="_blank" >10.1016/j.eswa.2011.06.053</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Creating a general collaborative dialogue agent with lounge strategy feature
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we focus on an agent-based architecture for task-oriented dialogue management. We present our deliberation process based on optimizing the length of a dialogue in terms of its turns needed to accomplish a task. As innovative features, themanager accommodates a "lounge strategy" for passing initiative back to the user, and a two-layered structure for dialogue context representation. We show that applying the lounge strategy during a dialogue leads to improving the information exchange rate by approximately 5% compared to "common" dialogue strategies alternative. Furthermore, we present two of our dialogues and analyze them with respect to the agent description. At the end of the paper, we suggest future extensions and modifications to the architecture, and conclude.
Název v anglickém jazyce
Creating a general collaborative dialogue agent with lounge strategy feature
Popis výsledku anglicky
In this paper, we focus on an agent-based architecture for task-oriented dialogue management. We present our deliberation process based on optimizing the length of a dialogue in terms of its turns needed to accomplish a task. As innovative features, themanager accommodates a "lounge strategy" for passing initiative back to the user, and a two-layered structure for dialogue context representation. We show that applying the lounge strategy during a dialogue leads to improving the information exchange rate by approximately 5% compared to "common" dialogue strategies alternative. Furthermore, we present two of our dialogues and analyze them with respect to the agent description. At the end of the paper, we suggest future extensions and modifications to the architecture, and conclude.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Expert Systems with Applications
ISSN
0957-4174
e-ISSN
—
Svazek periodika
39
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
1607-1625
Kód UT WoS článku
000298027300003
EID výsledku v databázi Scopus
—