Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cartographic Education in Geomatics Curriculum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F12%3A43917270" target="_blank" >RIV/49777513:23520/12:43917270 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cartogis.org/autocarto.php" target="_blank" >http://www.cartogis.org/autocarto.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cartographic Education in Geomatics Curriculum

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Geomatics is a multidisciplinary science branch connected with many different subjects such as surveying, geoinformatics or remote sensing. Also cartography and spatial data visualisation represent a important part of geomatics. What is the current position of cartography among above mentioned sciences in geomatics curriculum? It is necessary to realize that cartography transforms complicated spatial data products to clear, intelligible and attractive outputs (maps and similar products). Cartography summarizes and presents all results of other parts of geomatics. Also cartography influences all disciplines focused on spatial data capturing and processing as well as it is influenced by them. This paper describes the role of cartography (as the tool to spatial data visualization and presentation) in geomatics curriculum in general, including relation to change of paradigm of university education.

  • Název v anglickém jazyce

    Cartographic Education in Geomatics Curriculum

  • Popis výsledku anglicky

    Geomatics is a multidisciplinary science branch connected with many different subjects such as surveying, geoinformatics or remote sensing. Also cartography and spatial data visualisation represent a important part of geomatics. What is the current position of cartography among above mentioned sciences in geomatics curriculum? It is necessary to realize that cartography transforms complicated spatial data products to clear, intelligible and attractive outputs (maps and similar products). Cartography summarizes and presents all results of other parts of geomatics. Also cartography influences all disciplines focused on spatial data capturing and processing as well as it is influenced by them. This paper describes the role of cartography (as the tool to spatial data visualization and presentation) in geomatics curriculum in general, including relation to change of paradigm of university education.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů