Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fast Realistic Modelling of Muscle Fibres

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F13%3A43920444" target="_blank" >RIV/49777513:23520/13:43920444 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-38241-3_3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-38241-3_3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-38241-3_3" target="_blank" >10.1007/978-3-642-38241-3_3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fast Realistic Modelling of Muscle Fibres

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes a method that represents a muscle by a realistic chaff of muscle fibres that are automatically generated in the volume defined by the surface mesh of the muscle which itself automatically wraps around bones as they move. Our C++ implementation can decompose the volume into muscle fibres, which is done by a slice-by-slice morphing of predefined fibres template into the muscle volume, and visualise the result in only about 1000 ms on commodity hardware. Hence, the method is fast enough to be suitable for interactive educational medical software. Although a biomechanical assessment has yet to be done, we believe that the method could be used also in clinical biomechanical applications to extract information on the current muscle leverarm and fibre path and, thanks to its rapid processing speed, it might be an attractive alternative to current methods.

  • Název v anglickém jazyce

    Fast Realistic Modelling of Muscle Fibres

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes a method that represents a muscle by a realistic chaff of muscle fibres that are automatically generated in the volume defined by the surface mesh of the muscle which itself automatically wraps around bones as they move. Our C++ implementation can decompose the volume into muscle fibres, which is done by a slice-by-slice morphing of predefined fibres template into the muscle volume, and visualise the result in only about 1000 ms on commodity hardware. Hence, the method is fast enough to be suitable for interactive educational medical software. Although a biomechanical assessment has yet to be done, we believe that the method could be used also in clinical biomechanical applications to extract information on the current muscle leverarm and fibre path and, thanks to its rapid processing speed, it might be an attractive alternative to current methods.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Computer Vision, Imaging and Computer Graphics, Theory and Application

  • ISBN

    978-3-642-38240-6

  • ISSN

    1865-0929

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    33-47

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Heidelberg

  • Místo konání akce

    Řím

  • Datum konání akce

    24. 2. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku