Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling and vibration of gear drive systems influenced by real face width

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F13%3A43921345" target="_blank" >RIV/49777513:23520/13:43921345 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.davidpublishing.org/show.html?15097" target="_blank" >http://www.davidpublishing.org/show.html?15097</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling and vibration of gear drive systems influenced by real face width

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Gear drives are one of the most common parts in many rotating machinery. If the gear drive runs under lower torque load, nonlinear effects like gear mesh interruption can occur and vibration is accompanied by impact motions of the gears. This paper presents an original method of the mathematical modelling of gear drive nonlinear vibrations by using the modal synthesis method with degrees of freedom number reduction. The model respects nonlinearities caused by gear mesh interruption, parametric gearing excitation caused by time-varying meshing stiffness and nonlinear contact forces acting between journals of the rolling-element bearings and the outer housing. The nonlinear model is then used for investigation of gear drive vibration, especially for constant gear mesh determination. The theoretical method is applied for investigating of test gear drive nonlinear vibration.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling and vibration of gear drive systems influenced by real face width

  • Popis výsledku anglicky

    Gear drives are one of the most common parts in many rotating machinery. If the gear drive runs under lower torque load, nonlinear effects like gear mesh interruption can occur and vibration is accompanied by impact motions of the gears. This paper presents an original method of the mathematical modelling of gear drive nonlinear vibrations by using the modal synthesis method with degrees of freedom number reduction. The model respects nonlinearities caused by gear mesh interruption, parametric gearing excitation caused by time-varying meshing stiffness and nonlinear contact forces acting between journals of the rolling-element bearings and the outer housing. The nonlinear model is then used for investigation of gear drive vibration, especially for constant gear mesh determination. The theoretical method is applied for investigating of test gear drive nonlinear vibration.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP101%2F11%2FP457" target="_blank" >GPP101/11/P457: Modelování, analýza a optimalizace rázových dějů v rozsáhlých rotujících vázaných systémech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Mechanics Engineering and Automation

  • ISSN

    2159-5275

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    721-730

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus