Distributed/Parallel Genetic Algorithm for Road Traffic Network Division for Distributed Traffic Simulation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F14%3A43919703" target="_blank" >RIV/49777513:23520/14:43919703 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-01571-2_18" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-01571-2_18</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-01571-2_18" target="_blank" >10.1007/978-3-319-01571-2_18</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Distributed/Parallel Genetic Algorithm for Road Traffic Network Division for Distributed Traffic Simulation
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, a distributed/parallel method for division of road traffic networks for distributed road traffic simulation is described. The method is based on its sequential version, which we developed during our previous research. This sequential version utilizes the weights of traffic lanes representing the numbers of vehicles moving within them and a genetic algorithm for the division of the road traffic network into the required number of load-balanced sub-networks interconnected with minimal number of divided traffic lanes. The distributed/parallel version of the division method described in this paper uses a similar approach, but utilizes a distributed/parallel computing environment for a distributed/parallel execution of the genetic algorithm and, consequently, for the speedup of the entire method.
Název v anglickém jazyce
Distributed/Parallel Genetic Algorithm for Road Traffic Network Division for Distributed Traffic Simulation
Popis výsledku anglicky
In this paper, a distributed/parallel method for division of road traffic networks for distributed road traffic simulation is described. The method is based on its sequential version, which we developed during our previous research. This sequential version utilizes the weights of traffic lanes representing the numbers of vehicles moving within them and a genetic algorithm for the division of the road traffic network into the required number of load-balanced sub-networks interconnected with minimal number of divided traffic lanes. The distributed/parallel version of the division method described in this paper uses a similar approach, but utilizes a distributed/parallel computing environment for a distributed/parallel execution of the genetic algorithm and, consequently, for the speedup of the entire method.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Intelligent Distributed Computing VII.
ISBN
978-3-319-01570-5
ISSN
1860-949X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
151-156
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—