Attention of Driver during Simulated Drive
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F14%3A43922607" target="_blank" >RIV/49777513:23520/14:43922607 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Attention of Driver during Simulated Drive
Popis výsledku v původním jazyce
Attention of drivers is a key factor of road safety. Since inattentive drivers cause a considerable number of accidents, it is worth to examine the causes and course of driver's attention even in laboratory conditions during a simulated drive. This paperdeals with the experiment in which the methods of electroencephalography and event related potentials are used under various conditions to investigate driver's attention. Eleven participants, university students, were stimulated with audio signals during monotonous drive in four experimental sessions. The hypothesis is that the peak latency of the P3 component increases in time as the driver is more tired from monotonous drive, daytime and sleep deprivation. The background of the used methods, experimental design, participants, data processing, results and final discussion are presented in this paper.
Název v anglickém jazyce
Attention of Driver during Simulated Drive
Popis výsledku anglicky
Attention of drivers is a key factor of road safety. Since inattentive drivers cause a considerable number of accidents, it is worth to examine the causes and course of driver's attention even in laboratory conditions during a simulated drive. This paperdeals with the experiment in which the methods of electroencephalography and event related potentials are used under various conditions to investigate driver's attention. Eleven participants, university students, were stimulated with audio signals during monotonous drive in four experimental sessions. The hypothesis is that the peak latency of the P3 component increases in time as the driver is more tired from monotonous drive, daytime and sleep deprivation. The background of the used methods, experimental design, participants, data processing, results and final discussion are presented in this paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED1.1.00%2F02.0090" target="_blank" >ED1.1.00/02.0090: NTIS - Nové technologie pro informační společnost</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
HEALTHINF 2014
ISBN
978-989-758-010-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
543-550
Název nakladatele
SciTePress
Místo vydání
Setúbal
Místo konání akce
Angers, Francie
Datum konání akce
3. 3. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—