Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attention of Driver during Simulated Drive

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F14%3A43922607" target="_blank" >RIV/49777513:23520/14:43922607 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attention of Driver during Simulated Drive

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Attention of drivers is a key factor of road safety. Since inattentive drivers cause a considerable number of accidents, it is worth to examine the causes and course of driver's attention even in laboratory conditions during a simulated drive. This paperdeals with the experiment in which the methods of electroencephalography and event related potentials are used under various conditions to investigate driver's attention. Eleven participants, university students, were stimulated with audio signals during monotonous drive in four experimental sessions. The hypothesis is that the peak latency of the P3 component increases in time as the driver is more tired from monotonous drive, daytime and sleep deprivation. The background of the used methods, experimental design, participants, data processing, results and final discussion are presented in this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Attention of Driver during Simulated Drive

  • Popis výsledku anglicky

    Attention of drivers is a key factor of road safety. Since inattentive drivers cause a considerable number of accidents, it is worth to examine the causes and course of driver's attention even in laboratory conditions during a simulated drive. This paperdeals with the experiment in which the methods of electroencephalography and event related potentials are used under various conditions to investigate driver's attention. Eleven participants, university students, were stimulated with audio signals during monotonous drive in four experimental sessions. The hypothesis is that the peak latency of the P3 component increases in time as the driver is more tired from monotonous drive, daytime and sleep deprivation. The background of the used methods, experimental design, participants, data processing, results and final discussion are presented in this paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED1.1.00%2F02.0090" target="_blank" >ED1.1.00/02.0090: NTIS - Nové technologie pro informační společnost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    HEALTHINF 2014

  • ISBN

    978-989-758-010-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    543-550

  • Název nakladatele

    SciTePress

  • Místo vydání

    Setúbal

  • Místo konání akce

    Angers, Francie

  • Datum konání akce

    3. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku