A Point in Non-Convex Polygon Location Problem Using the Polar Space Subdivision in E2
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F15%3A43925825" target="_blank" >RIV/49777513:23520/15:43925825 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-21978-3_34" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-21978-3_34</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-21978-3_34" target="_blank" >10.1007/978-3-319-21978-3_34</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Point in Non-Convex Polygon Location Problem Using the Polar Space Subdivision in E2
Popis výsledku v původním jazyce
The point inside/outside a polygon test is used by many applications in computer graphics, computer games and geographical information systems. When this test is repeated several times with the same polygon a data structure is necessary in order to reduce the linear time needed to obtain an inclusion result. In the literature, different approaches, like grids or quadtrees, have been proposed for reducing the complexity of these algorithms. We propose a new method using a polar space subdivision to reduce the time necessary for this inclusion test. The proposed algorithm is robust and has a performance of O(k), where kMUCH LESS-THANN, k is the number of tested intersections with polygon edges, and the time complexity of the preprocessing is O(N), whereN is the number of polygon edges.
Název v anglickém jazyce
A Point in Non-Convex Polygon Location Problem Using the Polar Space Subdivision in E2
Popis výsledku anglicky
The point inside/outside a polygon test is used by many applications in computer graphics, computer games and geographical information systems. When this test is repeated several times with the same polygon a data structure is necessary in order to reduce the linear time needed to obtain an inclusion result. In the literature, different approaches, like grids or quadtrees, have been proposed for reducing the complexity of these algorithms. We propose a new method using a polar space subdivision to reduce the time necessary for this inclusion test. The proposed algorithm is robust and has a performance of O(k), where kMUCH LESS-THANN, k is the number of tested intersections with polygon edges, and the time complexity of the preprocessing is O(N), whereN is the number of polygon edges.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LH12181" target="_blank" >LH12181: Vývoj algoritmů počítačové grafiky a pro CAD/CAM systémy Development of Algorithms for Computer Graphics and CAD/CAM systems</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Image and Graphics: 8th International Conference, ICIG 2015, Tianjin, China, August 13-16, 2015, Proceedings, Part I
ISBN
978-3-319-21977-6
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
394-404
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Tianjin
Datum konání akce
13. 8. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—