Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of Coolant Cross-Flow on Vibration of Nuclear Fuel Rods

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F16%3A43929339" target="_blank" >RIV/49777513:23520/16:43929339 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of Coolant Cross-Flow on Vibration of Nuclear Fuel Rods

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with mathematical modelling of nuclear fuel rod (FR) vibration in TVSA-T fuel assembly induced by pressure pulsations of coolant. The FR is modelled as a system consisting of two subsystems - fuel rod cladding and fuel pellets stack - that can possibly impact-interact. Besides, the cladding subsystem can possibly loose contact with spacer grid cells that is another source of strong mechanical nonlinearities. The contact forces in all the contact points are represented by the force-velocity-displacement characteristics that include both normal and friction forces. The influence of coolant cross-flow is analysed using partitioned approach to fluid-structure interaction description. The qualitative change of FRs motion and the change of fretting wear of the FR cladding are shown.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Coolant Cross-Flow on Vibration of Nuclear Fuel Rods

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with mathematical modelling of nuclear fuel rod (FR) vibration in TVSA-T fuel assembly induced by pressure pulsations of coolant. The FR is modelled as a system consisting of two subsystems - fuel rod cladding and fuel pellets stack - that can possibly impact-interact. Besides, the cladding subsystem can possibly loose contact with spacer grid cells that is another source of strong mechanical nonlinearities. The contact forces in all the contact points are represented by the force-velocity-displacement characteristics that include both normal and friction forces. The influence of coolant cross-flow is analysed using partitioned approach to fluid-structure interaction description. The qualitative change of FRs motion and the change of fretting wear of the FR cladding are shown.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů