UML-test Application for Automated Validation of Students' UML Class Diagram
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F16%3A43929342" target="_blank" >RIV/49777513:23520/16:43929342 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CSEET.2016.33" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/CSEET.2016.33</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CSEET.2016.33" target="_blank" >10.1109/CSEET.2016.33</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
UML-test Application for Automated Validation of Students' UML Class Diagram
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with the issue of how to semi-automatically validate novice programmers' UML class diagrams which document their software assignments. This problem is rather serious given the large numbers of students in the introductory programming courses. The article discusses a self-contained tool which makes it easy to prepare very detailed automated tests (hundreds of them) of UML class diagrams. The tool allows to run these tests and evaluate them both individually and statistically. The described tool, which is freely available, has been used for one year in an elementary course of object oriented programming based on the Java programming language, alongside with three other tools used for automatic validation of students' projects. The article discusses both the tool's principles including a technical solution and the experience gained from its use
Název v anglickém jazyce
UML-test Application for Automated Validation of Students' UML Class Diagram
Popis výsledku anglicky
This article deals with the issue of how to semi-automatically validate novice programmers' UML class diagrams which document their software assignments. This problem is rather serious given the large numbers of students in the introductory programming courses. The article discusses a self-contained tool which makes it easy to prepare very detailed automated tests (hundreds of them) of UML class diagrams. The tool allows to run these tests and evaluate them both individually and statistically. The described tool, which is freely available, has been used for one year in an elementary course of object oriented programming based on the Java programming language, alongside with three other tools used for automatic validation of students' projects. The article discusses both the tool's principles including a technical solution and the experience gained from its use
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 29th IEEE Conference on Software Engineering Education and Training, CSEET 2016
ISBN
978-1-5090-0765-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
222-226
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Dallas, Texas
Datum konání akce
5. 4. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—