Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelování otěru palivových proutků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F17%3A43931810" target="_blank" >RIV/49777513:23520/17:43931810 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Modelování otěru palivových proutků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Otěr je specifickým typem opotřebení, ke kterému dochází v případě, že dvě součásti jsou k sobě ve stykové ploše přitlačovány normálovou silou a zároveň dlouhodobě dochází k jejich relativnímu kmitavému pohybu v tečném směru. Tím je způsoben lokální úbytek hmoty v kontaktní ploše. Palivové proutky (PP) jsou v palivových souborech s předepnutím upnuty do distančních mřížek. V důsledku rozkmitání PP vlivem tlakových pulsací chladiva a vlivem obtékání proudem chladiva dochází v kontaktu s buňkami distančních mřížek k relativnímu skluzovému pohybu, který při dlouhodobém účinku vede k otěru pokrytí PP. Práce se zaměřuje na modelování otěru PP na základě numerických simulací pohybu pokrytí PP a experimentálně zjištěného parametru otěru.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of Grid-to-rod-fretting of Nuclear Fuel Rods

  • Popis výsledku anglicky

    Fretting wear is a specific type of material damage that occurs when two bodies are in contact under load while they are in repetitive relative motion. This causes local mass decrease in contact surface. Fuel rods (FRs) in fuel assemblies are fixed into spacer grids with preload and due to pressure pulsations of coolant, the vibration is induced. Long-term vibration causes so-called grid-to-rod fretting. The contribution focuses on grid-to-rod fretting wear based on numerical simulation of motion of the FR cladding and experimentally estimated material parameter.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů