Design of Rao-Blackwellised Point-Mass Filter with Application in Terrain Aided Navigation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F18%3A43952499" target="_blank" >RIV/49777513:23520/18:43952499 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1109/TAES.2018.2850210" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/TAES.2018.2850210</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/TAES.2018.2850210" target="_blank" >10.1109/TAES.2018.2850210</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design of Rao-Blackwellised Point-Mass Filter with Application in Terrain Aided Navigation
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is devoted to the terrain aided navigation systems based on the state estimation algorithms. In particular, the emphasis is laid on the design of the Bayesian Rao-Blackwellised point-mass filter for nonlinear state-space models of a specific structure typically used in the terrain aided navigation. The proposed filter preserves advantages of the point-mass filter, including the high estimation accuracy, robust initialisation, deterministic nature of the algorithm, and predictable computational complexity, while the computational complexity is significantly reduced. The performance of the Rao-Blackwellised point-mass filter is illustrated using a simulated numerical example and a terrain aided navigation system based on the real data.
Název v anglickém jazyce
Design of Rao-Blackwellised Point-Mass Filter with Application in Terrain Aided Navigation
Popis výsledku anglicky
The paper is devoted to the terrain aided navigation systems based on the state estimation algorithms. In particular, the emphasis is laid on the design of the Bayesian Rao-Blackwellised point-mass filter for nonlinear state-space models of a specific structure typically used in the terrain aided navigation. The proposed filter preserves advantages of the point-mass filter, including the high estimation accuracy, robust initialisation, deterministic nature of the algorithm, and predictable computational complexity, while the computational complexity is significantly reduced. The performance of the Rao-Blackwellised point-mass filter is illustrated using a simulated numerical example and a terrain aided navigation system based on the real data.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
IEEE Transactions on Aerospace and Electronic Systems
ISSN
0018-9251
e-ISSN
—
Svazek periodika
55
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
251-272
Kód UT WoS článku
000458783600022
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85049085942