Nelineární model diferenciálu závodního vozu a parametrické studie vlivu parametrů na třecí charakteristiku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F18%3A43953407" target="_blank" >RIV/49777513:23520/18:43953407 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.kme.zcu.cz/publikace/nelinearni-model-diferencialu-zavodniho-vozu-a-parametricke-studie-vlivu-parametru-na-treci-charakteristiku-43924406" target="_blank" >http://www.kme.zcu.cz/publikace/nelinearni-model-diferencialu-zavodniho-vozu-a-parametricke-studie-vlivu-parametru-na-treci-charakteristiku-43924406</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nelineární model diferenciálu závodního vozu a parametrické studie vlivu parametrů na třecí charakteristiku
Popis výsledku v původním jazyce
Diferenciál je jedním z velmi důležitých prvků pohonu, který výrazně ovlivňuje celkový výkon závodního automobilu. Při jízdě je důležité, aby se trakce i při extrémním zatížení přenášela na obě kola hnané nápravy. Výzkum se zabývá výpočtovým modelováním a analýzou samosvorného diferenciálu, který je vhodný pro závodní automobily. Bylo provedeno sestavení nelineárního výpočtového modelu diferenciálu respektujícího jednotlivé lamely, tlačné kroužky a detailní interakci mezi jednotlivými komponenty diferenciálu. Pro zadané zatížení koše diferenciálu momentem od motoru a pro předepsané otáčky na jednotlivé poloosy jsou vyhodnocovány třecí charakteristiky diferenciálu (charakteristika výsledného uzamykacího momentu). Na základě parametrických studií je vyhodnocen vliv různých parametrů na průběh jednotlivých části třecí charakteristiky.
Název v anglickém jazyce
Nonlinear model of a rally car differential and parametric studies of its friction characteristics
Popis výsledku anglicky
Differentials are very important components of driving systems affecting the performance of rally cars. It is important to transmit the driving torque to both wheels of a driven axle. The research deals with computational modelling and analysis of a limited slip differential, which is suitable for rally cars. A nonlinear computational differential model was created and it respect particular friction plates, pressure rings and detailed interaction between differential components. Friction characteristics (describing locking behaviour) were evaluated for given load of the differential housing and for prescribed angular velocity of particular semi-axles. The results of parametric studies allows to investigate the effect of various differential parameters on the course of friction characteristics.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
34
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
ŠKODA AUTO a.s.
Verze
—