Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nelineární model diferenciálu závodního vozu a parametrické studie vlivu parametrů na třecí charakteristiku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F18%3A43953407" target="_blank" >RIV/49777513:23520/18:43953407 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.kme.zcu.cz/publikace/nelinearni-model-diferencialu-zavodniho-vozu-a-parametricke-studie-vlivu-parametru-na-treci-charakteristiku-43924406" target="_blank" >http://www.kme.zcu.cz/publikace/nelinearni-model-diferencialu-zavodniho-vozu-a-parametricke-studie-vlivu-parametru-na-treci-charakteristiku-43924406</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nelineární model diferenciálu závodního vozu a parametrické studie vlivu parametrů na třecí charakteristiku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Diferenciál je jedním z velmi důležitých prvků pohonu, který výrazně ovlivňuje celkový výkon závodního automobilu. Při jízdě je důležité, aby se trakce i při extrémním zatížení přenášela na obě kola hnané nápravy. Výzkum se zabývá výpočtovým modelováním a analýzou samosvorného diferenciálu, který je vhodný pro závodní automobily. Bylo provedeno sestavení nelineárního výpočtového modelu diferenciálu respektujícího jednotlivé lamely, tlačné kroužky a detailní interakci mezi jednotlivými komponenty diferenciálu. Pro zadané zatížení koše diferenciálu momentem od motoru a pro předepsané otáčky na jednotlivé poloosy jsou vyhodnocovány třecí charakteristiky diferenciálu (charakteristika výsledného uzamykacího momentu). Na základě parametrických studií je vyhodnocen vliv různých parametrů na průběh jednotlivých části třecí charakteristiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Nonlinear model of a rally car differential and parametric studies of its friction characteristics

  • Popis výsledku anglicky

    Differentials are very important components of driving systems affecting the performance of rally cars. It is important to transmit the driving torque to both wheels of a driven axle. The research deals with computational modelling and analysis of a limited slip differential, which is suitable for rally cars. A nonlinear computational differential model was created and it respect particular friction plates, pressure rings and detailed interaction between differential components. Friction characteristics (describing locking behaviour) were evaluated for given load of the differential housing and for prescribed angular velocity of particular semi-axles. The results of parametric studies allows to investigate the effect of various differential parameters on the course of friction characteristics.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    34

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

    ŠKODA AUTO a.s.

  • Verze