Question-Answering Dialog System for Large Audiovisual Archives
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F19%3A43956399" target="_blank" >RIV/49777513:23520/19:43956399 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-27947-9_33" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-27947-9_33</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-27947-9_33" target="_blank" >10.1007/978-3-030-27947-9_33</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Question-Answering Dialog System for Large Audiovisual Archives
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we present our spoken dialog system that serves as a search interface of the MALACH archive. The voice interface and natural language input allow the users to retrieve information contained in large audiovisual archives more comfortably. Especially, finding answers to a more structured question should be easier in comparison with typical search input options. The dialog is build on top of a system that automatically annotates and indexes the archive using automatic speech recognition. These indexes were searchable so far only in a full-text search for any arbitrary text query. Our proposed approach improves this system and leverages named entity recognition to create a knowledge base of semantic information contained in the recognized utterances. We describe the design of the dialog system, as well as the automatic knowledge base generation and the approach to creating queries using a spoken natural language as an input.
Název v anglickém jazyce
Question-Answering Dialog System for Large Audiovisual Archives
Popis výsledku anglicky
In this paper, we present our spoken dialog system that serves as a search interface of the MALACH archive. The voice interface and natural language input allow the users to retrieve information contained in large audiovisual archives more comfortably. Especially, finding answers to a more structured question should be easier in comparison with typical search input options. The dialog is build on top of a system that automatically annotates and indexes the archive using automatic speech recognition. These indexes were searchable so far only in a full-text search for any arbitrary text query. Our proposed approach improves this system and leverages named entity recognition to create a knowledge base of semantic information contained in the recognized utterances. We describe the design of the dialog system, as well as the automatic knowledge base generation and the approach to creating queries using a spoken natural language as an input.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Text, Speech, and Dialogue 22nd International Conference, TSD 2019, Ljubljana,Slovenia, September 11-13, 2019, Proceedings
ISBN
978-3-030-27946-2
ISSN
0302-9743
e-ISSN
1611-3349
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
385-397
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Ljubljana, Slovenia
Datum konání akce
11. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—