Application of Multibody Dynamics in the Modelling of a Limited-Slip Differential
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F20%3A43955514" target="_blank" >RIV/49777513:23520/20:43955514 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-23132-3_54" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-23132-3_54</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-23132-3_54" target="_blank" >10.1007/978-3-030-23132-3_54</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Application of Multibody Dynamics in the Modelling of a Limited-Slip Differential
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is aimed at suitable approaches to the modelling and dynamical analysis of a special class of automotive differentials called limited-slip differentials. The design and function of the differential are briefly introduced and suitable multibody approaches to its modelling are proposed and discussed. The modelling formalism is based on Cartesian coordinates, while rigid bodies and their mutual interaction characterized by contact and friction forces and torques should be considered. Chosen numerical results documenting the effects of various differential model parameters are shown.
Název v anglickém jazyce
Application of Multibody Dynamics in the Modelling of a Limited-Slip Differential
Popis výsledku anglicky
The paper is aimed at suitable approaches to the modelling and dynamical analysis of a special class of automotive differentials called limited-slip differentials. The design and function of the differential are briefly introduced and suitable multibody approaches to its modelling are proposed and discussed. The modelling formalism is based on Cartesian coordinates, while rigid bodies and their mutual interaction characterized by contact and friction forces and torques should be considered. Chosen numerical results documenting the effects of various differential model parameters are shown.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1506" target="_blank" >LO1506: Podpora udržitelnosti centra NTIS - Nové technologie pro informační společnost</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Multibody Dynamics 2019 Proceeding of the 9th ECCOMAS Thematic Conference on Multibody Dynamics
ISBN
978-3-030-23131-6
ISSN
1871-3033
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
454-462
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Duisburg
Datum konání akce
15. 7. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—