The Non-Linear Sandwich Structure Model for Low-Velocity Impact
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F20%3A43958678" target="_blank" >RIV/49777513:23520/20:43958678 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.17559/TV-20170224190939" target="_blank" >https://doi.org/10.17559/TV-20170224190939</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17559/TV-20170224190939" target="_blank" >10.17559/TV-20170224190939</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Non-Linear Sandwich Structure Model for Low-Velocity Impact
Popis výsledku v původním jazyce
This article is focused on progressive failure analysis of sandwich composite structure subjected to transverse low-velocity impact loading. A user defined material model considering non-linear behaviour of the composite skin of the sandwich structure was implemented into commercial software Abaqus by means of material souroutine VUMAT. The experimental measurements of transverse low-velocity impact were performed using an in-house drop tested machine. The results of numerical simulations and experimental data for the sandwich plate deflections at three selected points and the contact force-time dependency during the impact event were compared for particular impact velocities. The occurrence of material damage was visually inspected and compared too.
Název v anglickém jazyce
The Non-Linear Sandwich Structure Model for Low-Velocity Impact
Popis výsledku anglicky
This article is focused on progressive failure analysis of sandwich composite structure subjected to transverse low-velocity impact loading. A user defined material model considering non-linear behaviour of the composite skin of the sandwich structure was implemented into commercial software Abaqus by means of material souroutine VUMAT. The experimental measurements of transverse low-velocity impact were performed using an in-house drop tested machine. The results of numerical simulations and experimental data for the sandwich plate deflections at three selected points and the contact force-time dependency during the impact event were compared for particular impact velocities. The occurrence of material damage was visually inspected and compared too.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1506" target="_blank" >LO1506: Podpora udržitelnosti centra NTIS - Nové technologie pro informační společnost</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
TEHNICKI VJESNIK-TECHNICAL GAZETTE
ISSN
1330-3651
e-ISSN
—
Svazek periodika
27
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
HR - Chorvatská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
5-11
Kód UT WoS článku
000514797400002
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85079573316