Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Non-Linear Sandwich Structure Model for Low-Velocity Impact

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F20%3A43958678" target="_blank" >RIV/49777513:23520/20:43958678 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.17559/TV-20170224190939" target="_blank" >https://doi.org/10.17559/TV-20170224190939</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17559/TV-20170224190939" target="_blank" >10.17559/TV-20170224190939</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Non-Linear Sandwich Structure Model for Low-Velocity Impact

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article is focused on progressive failure analysis of sandwich composite structure subjected to transverse low-velocity impact loading. A user defined material model considering non-linear behaviour of the composite skin of the sandwich structure was implemented into commercial software Abaqus by means of material souroutine VUMAT. The experimental measurements of transverse low-velocity impact were performed using an in-house drop tested machine. The results of numerical simulations and experimental data for the sandwich plate deflections at three selected points and the contact force-time dependency during the impact event were compared for particular impact velocities. The occurrence of material damage was visually inspected and compared too.

  • Název v anglickém jazyce

    The Non-Linear Sandwich Structure Model for Low-Velocity Impact

  • Popis výsledku anglicky

    This article is focused on progressive failure analysis of sandwich composite structure subjected to transverse low-velocity impact loading. A user defined material model considering non-linear behaviour of the composite skin of the sandwich structure was implemented into commercial software Abaqus by means of material souroutine VUMAT. The experimental measurements of transverse low-velocity impact were performed using an in-house drop tested machine. The results of numerical simulations and experimental data for the sandwich plate deflections at three selected points and the contact force-time dependency during the impact event were compared for particular impact velocities. The occurrence of material damage was visually inspected and compared too.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1506" target="_blank" >LO1506: Podpora udržitelnosti centra NTIS - Nové technologie pro informační společnost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TEHNICKI VJESNIK-TECHNICAL GAZETTE

  • ISSN

    1330-3651

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    5-11

  • Kód UT WoS článku

    000514797400002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85079573316