Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Model-based system engineering in control education using HIL simulators

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F20%3A43959656" target="_blank" >RIV/49777513:23520/20:43959656 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405896320324228?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405896320324228?via%3Dihub</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ifacol.2020.12.1812" target="_blank" >10.1016/j.ifacol.2020.12.1812</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Model-based system engineering in control education using HIL simulators

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays, model-based and knowledge-based system engineering bring completely new demands also to the master degree teaching process and programs. Specifically, it is necessary to establish gluing technologies between individual master degree courses while full STEM education scope is covered. Since huge changes in educational system are often subject to complex, time demanding evaluation and approval process, there is usually significant delay between actual industrial needs and time when universities are able to deliver to the market engineers with required knowledge and curricula. Consequently, solutions which can be implemented in actual courses without huge investments of money and time is what educators should strive for. This paper shows how simple hardware-in-the-loop (HIL) simulators may help during the whole training period while respecting needs of already established courses dealing e.g. with modeling and simulation, control design, industrial IT and communication, control HW and electronics, sensors and actuators. The concept is demonstrated on several examples of already proven procedures in primary and second control courses.

  • Název v anglickém jazyce

    Model-based system engineering in control education using HIL simulators

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, model-based and knowledge-based system engineering bring completely new demands also to the master degree teaching process and programs. Specifically, it is necessary to establish gluing technologies between individual master degree courses while full STEM education scope is covered. Since huge changes in educational system are often subject to complex, time demanding evaluation and approval process, there is usually significant delay between actual industrial needs and time when universities are able to deliver to the market engineers with required knowledge and curricula. Consequently, solutions which can be implemented in actual courses without huge investments of money and time is what educators should strive for. This paper shows how simple hardware-in-the-loop (HIL) simulators may help during the whole training period while respecting needs of already established courses dealing e.g. with modeling and simulation, control design, industrial IT and communication, control HW and electronics, sensors and actuators. The concept is demonstrated on several examples of already proven procedures in primary and second control courses.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/8A17005" target="_blank" >8A17005: Intelligent Motion Control Platform for Smart Mechatronic Systems</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of IFAC World Congress 2020

  • ISBN

  • ISSN

    2405-8963

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    17302-17307

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Berlin, Německo (online)

  • Datum konání akce

    11. 7. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000652593600649