Two-stage modelling of hexagonal fuel assemblies vibration considering mechanical nonlinearities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F21%3A43962116" target="_blank" >RIV/49777513:23520/21:43962116 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S014919702100189X" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S014919702100189X</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.pnucene.2021.103825" target="_blank" >10.1016/j.pnucene.2021.103825</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Two-stage modelling of hexagonal fuel assemblies vibration considering mechanical nonlinearities
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents a complex modelling concept for the nuclear fuel assembly vibration caused by the coolant pressure pulsations generated by the main circulation pumps. The method is based on the two-stage modelling with the reactor's global model at the first stage and the detailed model of the particular fuel assembly at the second stage. This approach allows respecting all the relevant mechanical nonlinearities - clearances and friction in the key-groove couplings between the reactor core barrel and the pressure vessel and the internal impact or the friction interaction of the fuel assemblies. Numerical simulations allow better interpretation of monitoring data concerning the fuel burn-up.
Název v anglickém jazyce
Two-stage modelling of hexagonal fuel assemblies vibration considering mechanical nonlinearities
Popis výsledku anglicky
The paper presents a complex modelling concept for the nuclear fuel assembly vibration caused by the coolant pressure pulsations generated by the main circulation pumps. The method is based on the two-stage modelling with the reactor's global model at the first stage and the detailed model of the particular fuel assembly at the second stage. This approach allows respecting all the relevant mechanical nonlinearities - clearances and friction in the key-groove couplings between the reactor core barrel and the pressure vessel and the internal impact or the friction interaction of the fuel assemblies. Numerical simulations allow better interpretation of monitoring data concerning the fuel burn-up.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF17_048%2F0007267" target="_blank" >EF17_048/0007267: VaV inteligentních komponent pokročilých technologií pro plzeňskou metropolitní oblast</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
PROGRESS IN NUCLEAR ENERGY
ISSN
0149-1970
e-ISSN
—
Svazek periodika
138
Číslo periodika v rámci svazku
AUG 2021
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-12
Kód UT WoS článku
000668949900003
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85108059212