Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parallelization of the B Static Traffic Assignment Algorithm

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F22%3A43963331" target="_blank" >RIV/49777513:23520/22:43963331 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2090447921003403" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2090447921003403</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.asej.2021.09.003" target="_blank" >10.1016/j.asej.2021.09.003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parallelization of the B Static Traffic Assignment Algorithm

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A widely used technique for predicting traffic flows in individual roads of a road traffic network is the user-equilibrium (UE) traffic assignment (TA). This technique assigns trips from origins to destinations in a road traffic network so that all trips use the cheapest path. The cost of the path, which consists of roads (edges), is the sum of the roads costs. These costs increase with increasing flow in these roads. In this paper, we describe the parallelization of the B algorithm – a relatively new TA algorithm with a fast convergence to a solution. Since the nature of the algorithm and the nature of its fast convergence complicate the parallelization itself, we considered and implemented three parallel variants and tested them on real road traffic networks to investigate their convergence, usability, and speed. The parallelization is intended for a shared memory parallel computing environment. The description of the parallelization along with the performed tests is the main contribution of this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Parallelization of the B Static Traffic Assignment Algorithm

  • Popis výsledku anglicky

    A widely used technique for predicting traffic flows in individual roads of a road traffic network is the user-equilibrium (UE) traffic assignment (TA). This technique assigns trips from origins to destinations in a road traffic network so that all trips use the cheapest path. The cost of the path, which consists of roads (edges), is the sum of the roads costs. These costs increase with increasing flow in these roads. In this paper, we describe the parallelization of the B algorithm – a relatively new TA algorithm with a fast convergence to a solution. Since the nature of the algorithm and the nature of its fast convergence complicate the parallelization itself, we considered and implemented three parallel variants and tested them on real road traffic networks to investigate their convergence, usability, and speed. The parallelization is intended for a shared memory parallel computing environment. The description of the parallelization along with the performed tests is the main contribution of this paper.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ain Shams Engineering Journal

  • ISSN

    2090-4479

  • e-ISSN

    2090-4495

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    1-19

  • Kód UT WoS článku

    000829965500009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85115150142