Assessment of various computational approaches for airfoil stability analysis with two degrees of freedom
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F22%3A43966675" target="_blank" >RIV/49777513:23520/22:43966675 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/11025/50356" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11025/50356</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assessment of various computational approaches for airfoil stability analysis with two degrees of freedom
Popis výsledku v původním jazyce
The paper compares different computational approaches in modeling the interaction of a 2D airfoil with 2DoF in the flow field. The displacements in the vertical and rotational directions, the values of the force effects acting on the airfoil, and the general stability of the structure as a dependence on the varied input parameters of the system are investigated. The analytical approaches represented by Theodorsen theory and the approaches derived from it to the explicit detection of the stability limit of the system (p method and U-g method) are compared with a complex CFD analysis based on the modeling of the flow field using Reynolds-averaged Navier–Stokes (RANS) equations implemented by ANSYS Fluent software. The results are validated with available experimental data.
Název v anglickém jazyce
Assessment of various computational approaches for airfoil stability analysis with two degrees of freedom
Popis výsledku anglicky
The paper compares different computational approaches in modeling the interaction of a 2D airfoil with 2DoF in the flow field. The displacements in the vertical and rotational directions, the values of the force effects acting on the airfoil, and the general stability of the structure as a dependence on the varied input parameters of the system are investigated. The analytical approaches represented by Theodorsen theory and the approaches derived from it to the explicit detection of the stability limit of the system (p method and U-g method) are compared with a complex CFD analysis based on the modeling of the flow field using Reynolds-averaged Navier–Stokes (RANS) equations implemented by ANSYS Fluent software. The results are validated with available experimental data.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA20-26779S" target="_blank" >GA20-26779S: Výzkum nestabilit dynamického stall flutteru a jejich následků na aplikace turbostrojů pomocí matematických, numerických a experimentálních metod</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů