Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Priority-based encoding of triangle mesh connectivity for a known geometry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F23%3A43967079" target="_blank" >RIV/49777513:23520/23:43967079 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1111/cgf.14719" target="_blank" >https://doi.org/10.1111/cgf.14719</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/cgf.14719" target="_blank" >10.1111/cgf.14719</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Priority-based encoding of triangle mesh connectivity for a known geometry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In certain practical situations, the connectivity of a triangle mesh needs to be transmitted or stored given a fixed set of 3D vertices that is known at both ends of the transaction (encoder/decoder). This task is different from a typical mesh compression scenario, in which the connectivity and geometry (vertex positions) are encoded either simultaneously or in reversed order (connectivity first), usually exploiting the freedom in vertex/triangle re-indexation. Previously proposed algorithms for encoding the connectivity for a known geometry were based on a canonical mesh traversal and predicting which vertex is to be connected to the part of the mesh that is already processed. In this paper, we take this scheme a step further by replacing the fixed traversal with a priority queue of open expansion gates, out of which in each step a gate is selected that has the most certain prediction, that is one in which there is a candidate vertex that exhibits the largest advantage in comparison with other possible candidates, according to a carefully designed quality metric. Numerical experiments demonstrate that this improvement leads to a substantial reduction in the required data rate in comparison with the state of the art.

  • Název v anglickém jazyce

    Priority-based encoding of triangle mesh connectivity for a known geometry

  • Popis výsledku anglicky

    In certain practical situations, the connectivity of a triangle mesh needs to be transmitted or stored given a fixed set of 3D vertices that is known at both ends of the transaction (encoder/decoder). This task is different from a typical mesh compression scenario, in which the connectivity and geometry (vertex positions) are encoded either simultaneously or in reversed order (connectivity first), usually exploiting the freedom in vertex/triangle re-indexation. Previously proposed algorithms for encoding the connectivity for a known geometry were based on a canonical mesh traversal and predicting which vertex is to be connected to the part of the mesh that is already processed. In this paper, we take this scheme a step further by replacing the fixed traversal with a priority queue of open expansion gates, out of which in each step a gate is selected that has the most certain prediction, that is one in which there is a candidate vertex that exhibits the largest advantage in comparison with other possible candidates, according to a carefully designed quality metric. Numerical experiments demonstrate that this improvement leads to a substantial reduction in the required data rate in comparison with the state of the art.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA20-02154S" target="_blank" >GA20-02154S: Metody reprezentace a zpracování trojrozměrných dynamických tvarů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computer Graphics Forum

  • ISSN

    0167-7055

  • e-ISSN

    1467-8659

  • Svazek periodika

    42

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    60-71

  • Kód UT WoS článku

    000878605600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85141375985