CFD simulace proudění spalin s pevnými částicemi v jednotlivě modelovaných kanálech v DPF filtru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23640%2F07%3A00000013" target="_blank" >RIV/49777513:23640/07:00000013 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulation in the Individual Channels of the Particle Filter
Popis výsledku v původním jazyce
Particulate filters (often as Diesel Particulate Filter - DPF) must used for cleaning soot particulates from exhaust gas. These particulates pose a serious health risk, because they are deposited in the lungs and lung cells. Here, they can invoke variousrespiratory infections and even lung cancer. These particulate filters have serious problems difficulties mainly related to its working life in comparison with engine life. This working life is dependent on individual particulate filter regeneration, when the filter is filled with soot particulates. These soot particulates must be removed at high temperature and then can be used again. This process of particulate filter is modelled by numerical simulation in Fluent 6.2.16.
Název v anglickém jazyce
Simulation in the Individual Channels of the Particle Filter
Popis výsledku anglicky
Particulate filters (often as Diesel Particulate Filter - DPF) must used for cleaning soot particulates from exhaust gas. These particulates pose a serious health risk, because they are deposited in the lungs and lung cells. Here, they can invoke variousrespiratory infections and even lung cancer. These particulate filters have serious problems difficulties mainly related to its working life in comparison with engine life. This working life is dependent on individual particulate filter regeneration, when the filter is filled with soot particulates. These soot particulates must be removed at high temperature and then can be used again. This process of particulate filter is modelled by numerical simulation in Fluent 6.2.16.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M06031" target="_blank" >1M06031: Materiály a komponenty pro ochranu životního prostředí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The best of automotive CFD
ISBN
0-9719532-1-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
153-164
Název nakladatele
Ansys
Místo vydání
Frankfurt
Místo konání akce
Frankfurt
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—