Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prototyp VAGONOVÉHO ZÁVĚSU LK s označením LO207171/A

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23640%2F10%3A00504401" target="_blank" >RIV/49777513:23640/10:00504401 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prototyp VAGONOVÉHO ZÁVĚSU LK s označením LO207171/A

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prototypem je VAGONOVÝ ZÁVĚS s označením LO207171/A sloužící k tažení železničních vagonových vozů. Tento prototyp byl zhotoven pro ověření vlastností nové technologie před zavedením do sériové výroby. Pro výrobu prototypu byla využita nová technologie laserového kalení z důvodu lokálního zvýšení povrchové tvrdosti a mechanické odolnosti proti opotřebení. Do současné doby byla pro povrchové kalení těchto dílů využívána technologie indukčního kalení a povrchového kalení plamenem. Laserová technologie byla použita z důvodu minimalizace tepelně deformačních jevů. Ověření funkčnosti prototypu bylo provedeno měřením povrchových tvrdostí laserově zpracovaných ploch. Prototyp byl následně podroben aplikačním zkouškám v provozu. Viz http://www.zcu.cz/ntc/vysledky/pr/NTC-PR-07-10.html.

  • Název v anglickém jazyce

    Prototype of WAGON TOWING FORK LK no. LO207171/A

  • Popis výsledku anglicky

    The prototype is a WAGON TOWING FORK no. LO207171/A used as to traction of railway wagons. The prototype was made in order to verify properties of new technology prior the introduction into serial production. The prototype was manufactured using new laser quenching technology to achieve local increase of surface hardness and mechanical resistance against wear. Up to now an induction quenching technology and flame surface hardening have been applied for the surface treatment. Laser technology was used byreason of minimalization of thermally-deformation effects. Functionality of the prototype was performed by the surface hardness measurement. Further the prototype has been tested in operation. See http://www.zcu.cz/ntc/vysledky/pr/NTC-PR-07-10.html.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

    JK - Koroze a povrchové úpravy materiálu

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    NTC-PR-07-10

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Laserové zpracování funkčních ploch VAGONOVÉHO ZÁVĚSU s označením LO207171/A, materiál ocel 14140.6. Výsledek byl ověřen pro zavedení do výroby. Výsledek je využíván příjemcem Západočeská univerzita v Plzni (IČO 49777513).

  • Ekonomické parametry

    Výsledek je využíván příjemcem Západočeská univerzita v Plzni (IČO 49777513), ekonomické parametry se neuvádí.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    49777513

  • Název vlastníka

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem