On Scaling Virtual Human Models
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23640%2F13%3A43919359" target="_blank" >RIV/49777513:23640/13:43919359 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4271/2013-01-0074" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4271/2013-01-0074</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4271/2013-01-0074" target="_blank" >10.4271/2013-01-0074</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On Scaling Virtual Human Models
Popis výsledku v původním jazyce
The paper concerns the development of virtual biomechanical human models as a support for design and optimization of both passive and active safety systems used in transportation. The paper shows the scaling methodology for creating models based on a reference model regarding anthropology and flexibility. The reference model is a hybrid human model based on a multi-body structure carrying deformable parts. The developed method takes into account the height, age, mass and flexibility of joints. The scaling process starts by scaling the reference model to the target height for given age (including correct height for each major segment of the human body) based on the available anthropometrical data. The scaling coefficient for each segment is also used toscale the segment mass. Secondly, the model mass is balanced to the target mass. Finally, the flexibility of all major joints is updated concerning the target age and available data.
Název v anglickém jazyce
On Scaling Virtual Human Models
Popis výsledku anglicky
The paper concerns the development of virtual biomechanical human models as a support for design and optimization of both passive and active safety systems used in transportation. The paper shows the scaling methodology for creating models based on a reference model regarding anthropology and flexibility. The reference model is a hybrid human model based on a multi-body structure carrying deformable parts. The developed method takes into account the height, age, mass and flexibility of joints. The scaling process starts by scaling the reference model to the target height for given age (including correct height for each major segment of the human body) based on the available anthropometrical data. The scaling coefficient for each segment is also used toscale the segment mass. Secondly, the model mass is balanced to the target mass. Finally, the flexibility of all major joints is updated concerning the target age and available data.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01031628" target="_blank" >TA01031628: Škálovatelné modely člověka pro zvýšení bezpečnosti v dopravě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
SAE Technical Papers
ISSN
0148-7191
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
březen 2013
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—