The Textbook as a Challenge in Foreign Language Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23670%2F20%3A43960654" target="_blank" >RIV/49777513:23670/20:43960654 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.conferences-scientific.cz/file/9788088203209" target="_blank" >https://www.conferences-scientific.cz/file/9788088203209</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Textbook as a Challenge in Foreign Language Education
Popis výsledku v původním jazyce
The author of the article considers the textbook (the choice of it or its creation) an important challenge in the process of creating and teaching language courses. One of the reasons is currently insufficient research related to textbooks used in adult language education, which is something that needs to be pointed out. Foreign language textbooks should be seen as a valuable source of didactic and authentic texts to remain an important part of the Communicative Language Teaching.
Název v anglickém jazyce
The Textbook as a Challenge in Foreign Language Education
Popis výsledku anglicky
The author of the article considers the textbook (the choice of it or its creation) an important challenge in the process of creating and teaching language courses. One of the reasons is currently insufficient research related to textbooks used in adult language education, which is something that needs to be pointed out. Foreign language textbooks should be seen as a valuable source of didactic and authentic texts to remain an important part of the Communicative Language Teaching.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů