Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Workshop for language teachers: Scaffolded Language Emergence (SLE) – 2

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23670%2F22%3A43965870" target="_blank" >RIV/49777513:23670/22:43965870 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ujp.zcu.cz/cs/Research/Vyzkumne-tema/Scaffolded-Language-Emergence" target="_blank" >https://www.ujp.zcu.cz/cs/Research/Vyzkumne-tema/Scaffolded-Language-Emergence</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    španělština

  • Název v původním jazyce

    Seminario para profesores de idiomas: Scaffolded Language Emergence (SLE) – 2

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Seminario para profesores de idiomas enfocado en la aplicación de un método innovativo para la ensenanza de un idioma extranjero basado en la previa publicación de la investigación: &quot;Scaffolded Language Emergence en the Classroom: From theory to practice&quot;, AVM Verlag, Munich. La aplicación del método se presentó en el seminario para los profesores de idiomas, que se realizó en la Universidad de Bohemia Occidental en la ciudad de Pilsen con la posibilidad de participar online. La aplicación del método requirió la participación activa de un hablante nativo bajo la dirección de Donald Kiraly, PhD, autor del método. El método SLE se adaptó al enfoque comunicativo, como son el estructural-global y el método audiovisual (SCAV), el enfoque natural y también la respuesta física total (Total Physical Response), el método concepto-función (Notional-Functional method) y el método comunicativo. Lo más importante del enfoque natural, es que, en resumen involucra lo físico y las emociones como elementos dentro de la ensenanza en el aula, al mismo tiempo que se usa un material auténtico en contexto en el que se realizan funciones activas, de una parte. De otra parte, se elimina la jerga linguística y se eliminan las reglas linguísticas y el uso del idioma nativo del estudiante. El seminario fue el segundo de una serie de tres seminarios centrados en una introducción al método SLE y su uso en el contexto del aula y fuera de ella, y en actividades relacionadas con la orientación en el espacio, la descripción de personas y el entorno.

  • Název v anglickém jazyce

    Workshop for language teachers: Scaffolded Language Emergence (SLE) – 2

  • Popis výsledku anglicky

    The seminar for language teachers was focused on the application of an innovating language teaching method based on previous research published in “Scaffolded Language Emergence in the Classroom: From Theory to Practice&quot;, AVM Verlag, Munich. The application of the method was done in Spanish language during the training workshop for foreign language teachers held at the University of West Bohemia in Pilsen with the possibility of online participation. The application of the method required active participation of a native speaker under the guidance of Donald Kiraly, PhD, the author of the method. The SLE method adapts the communicative approaches including the Structuro-Global Audio-Visual (SGAV) methods, and the Natural Approach as well as Total Physical Response and Notional-Functional and Communicative methods, whose most important features were the inclusion of physical and emotional elements in the language learning classroom, along with authentic contexts and materials, functional activities and the avoidance of linguistic jargon, language rules and native language use in the class. The seminar was the second of a series of three seminars focusing on an introduction to the SLE method and the use of this method in the context of the classroom and beyond, and activities related to orientation in space, describing people and the environment.

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    10

  • Počet zahraničních účastníků

    2

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    WRD - Celosvětová akce