Higher education and economic development: a bibliometric analysis 1985-2022
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23670%2F24%3A43970497" target="_blank" >RIV/49777513:23670/24:43970497 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://doi.org/10.1111/ejed.12653" target="_blank" >http://doi.org/10.1111/ejed.12653</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/ejed.12653" target="_blank" >10.1111/ejed.12653</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Higher education and economic development: a bibliometric analysis 1985-2022
Popis výsledku v původním jazyce
The economic impact of resource investments into higher education has been the focus of considerable research in recent years. Many contributions analyse the strength of the connection between economic development and higher education at the local level and the conditions which make certain systems more effective and efficient than others. In this paper, we provide a systematic bibliometric review of the available literature on the subject, various dimensions of this complex issue, constructing and analysing a map of variables used by selected researchers in the field. A summary of knowledge gaps, research limitations, topics explored and applied methods is provided to envisage future research in this field.
Název v anglickém jazyce
Higher education and economic development: a bibliometric analysis 1985-2022
Popis výsledku anglicky
The economic impact of resource investments into higher education has been the focus of considerable research in recent years. Many contributions analyse the strength of the connection between economic development and higher education at the local level and the conditions which make certain systems more effective and efficient than others. In this paper, we provide a systematic bibliometric review of the available literature on the subject, various dimensions of this complex issue, constructing and analysing a map of variables used by selected researchers in the field. A summary of knowledge gaps, research limitations, topics explored and applied methods is provided to envisage future research in this field.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Journal of Education
ISSN
0141-8211
e-ISSN
1465-3435
Svazek periodika
59
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
001205651400001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85191162399