Sonda do různorodosti pojetí sociální práce u studujících sociální obory
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F13%3A43885008" target="_blank" >RIV/60076658:12110/13:43885008 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sonda do různorodosti pojetí sociální práce u studujících sociální obory
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaný článek se zabývá různorodostí pojetí sociální práce u studentů a studentek sociálních oborů na Zdravotně sociální fakultě (obor Rehabilitační-psychosociální péče o děti, dospělé a seniory a Sociální práce ve veřejné správě) a Teologické fakultě (obor Sociální a charitativní práce) Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Cílem bylo identifikovat, k jakému ze tří pojetí sociální práce, tzn. k administrativnímu, profesionálnímu či filantropickému, se kloní studenti a studentky jednotlivýchoborů. Předpokládali jsme, že pojetí, ke kterému studující tendují, bude korespondovat se specifickým studijním profilem jimi studovaného oboru. Pro sběr dat jsme použili techniku polostrukturovaného dotazníku, který byl studujícím distribuován během výuky. Získaná data byla statisticky zpracována v programu SPSS 16. Výsledky ukázaly, že studenti a studentky RPB oscilují mezi filantropickým a profesionálním pojetím sociální práce, kdežto studující SCHP nejsou vyhraněni k žádnému z pojet
Název v anglickém jazyce
A probe into diversity of the social work concept in students of social branches
Popis výsledku anglicky
The article presented here deals with the diversity of the social work concept in students of social branches at the Faculty of Health and Social Studies (branches Rehabilitation-Psychosocial Care for Children, Adults and Seniors and Social Work in Public Administration) and Faculty of Theology (the branch Social and Charitable Work), University of South Bohemia in České Budějovice. The target of the work was to identify tendencies of students of particular branches to some of the three concepts of thesocial work according to: administrative, professional or philanthropic. We assumed that the concept preferred by the students will correspond with the specific study profile of the branch studied. For the data accumulation, we used a technique of semi-structured questionnaire, which was distributed to students in the course of the teaching process. The data acquired were statistically processed by using the SPSS 16 programme. The results demonstrated the fact that the students of the re
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Kontakt (vědecký časopis ZSF JU)
ISSN
1212-4117
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
75-81
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—