Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úskalí výchovy k prosociálnímu chování a k zájmu o sociální normy v České republice - pohled vysokoškolských učitelů

Popis výsledku

Autoři se zamýšlejí nad problémem absence slovníku morálky v české populaci. Jako řešení nabízejí využít myšlenky z děl některých prominentních sekulárních filosofů. Ernsta Tugendhata a jeho pojetí morálky jako výrazu lidské svobody, aristotelské pojetímorálky jako cesty k dosažení eudaimonie a konečně kategorické imperativy Immanuela Kanta, kterým můžeme rozumět jako filosoficky fundovanému ospravedlnění v současné době převládajících mravních intuicí - zlatého pravidla morálky a morálky lidských práv.

Klíčová slova

prosocial behaviourethical educationEthics

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úskalí výchovy k prosociálnímu chování a k zájmu o sociální normy v České republice - pohled vysokoškolských učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autoři se zamýšlejí nad problémem absence slovníku morálky v české populaci. Jako řešení nabízejí využít myšlenky z děl některých prominentních sekulárních filosofů. Ernsta Tugendhata a jeho pojetí morálky jako výrazu lidské svobody, aristotelské pojetímorálky jako cesty k dosažení eudaimonie a konečně kategorické imperativy Immanuela Kanta, kterým můžeme rozumět jako filosoficky fundovanému ospravedlnění v současné době převládajících mravních intuicí - zlatého pravidla morálky a morálky lidských práv.

  • Název v anglickém jazyce

    Difficulties in the education to prosocial behaviour and to interest for social norms in the Czech Republic - view of university teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Absence of the language of ethics is a problem in the Czech populatuion. Authors offer some possibilities how to create it. Works of prominent philosophers could be a solution. Ernst Tugendhat elaborated conecpt of ethics as a expression of human freedom, Aristotelian view offers eudaimonia as a way to morality. We can understand categorical imperatives of Immanuel Kant as philosophicaly funded justifications of contemporary prevailing moral inutitions - golden rule of ethics and ethics of human rights.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dobro a zlo, alebo o morálke II. Psychologické a filozofické aspekty morálky v edukácii. (Zborník príspevkov zo sympózia)

  • ISBN

    978-80-557-0539-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    101-105

  • Název nakladatele

    Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica

  • Datum konání akce

    15. 11. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

Základní informace

Druh výsledku

D - Stať ve sborníku

D

CEP

AA - Filosofie a náboženství

Rok uplatnění

2013