Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EDUCATIONAL POLICY IN THE TRNAVA SELF-GOVERNING REGION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F17%3A43896767" target="_blank" >RIV/60076658:12110/17:43896767 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EDUCATIONAL POLICY IN THE TRNAVA SELF-GOVERNING REGION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented paper deals with school policy in the Trnava self-governing region. School or educational policy can be included among the public or departmental policies. Together with other similar departments the education department can be included among social departments. The aim of educational policy of the state is to increase standard of education of the population. By introduction of the second level of territorial self-government, i.e. self-governing regions, one part of competencies in the area of educational policy has to be shifted to regional level. In our article we address one of the segments of public policies, which is an educational policy. Our aim is to identify, how the educational policy of the Trnava self-governing region is being presented on their web side from the point of view of thematic focus. The methods used in our paper are text analysis and statistic evaluation. Also the fact that education policy is being presented through the prism of individual schools and activities can be included among the results and conclusions.

  • Název v anglickém jazyce

    EDUCATIONAL POLICY IN THE TRNAVA SELF-GOVERNING REGION

  • Popis výsledku anglicky

    The presented paper deals with school policy in the Trnava self-governing region. School or educational policy can be included among the public or departmental policies. Together with other similar departments the education department can be included among social departments. The aim of educational policy of the state is to increase standard of education of the population. By introduction of the second level of territorial self-government, i.e. self-governing regions, one part of competencies in the area of educational policy has to be shifted to regional level. In our article we address one of the segments of public policies, which is an educational policy. Our aim is to identify, how the educational policy of the Trnava self-governing region is being presented on their web side from the point of view of thematic focus. The methods used in our paper are text analysis and statistic evaluation. Also the fact that education policy is being presented through the prism of individual schools and activities can be included among the results and conclusions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách Sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-210-8587-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    280-286

  • Název nakladatele

    MU

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    14. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku