Účast rodičů v hodnocení bolesti u dětí předškolního a mladšího školního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F21%3A43903666" target="_blank" >RIV/60076658:12110/21:43903666 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pediatriepropraxi.cz/pdfs/ped/2021/05/13.pdf" target="_blank" >https://www.pediatriepropraxi.cz/pdfs/ped/2021/05/13.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Účast rodičů v hodnocení bolesti u dětí předškolního a mladšího školního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje dílčí výsledky výzkumného šetření, které zjišťovalo možnost zapojení rodičů do hodnocení bolesti. Zjistili jsme, že z pohledu sester hraje verbální výpověď dítěte a rodiče zásadní roli, a to i v předškolním a mladším školním věku. Nicméně v těchto věkových skupinách je důležité doplnit slovní výpověď i dalšími hodnotícími nástroji, včetně důkladného pozorování bolestivých projevů. Efektivní podíl rodiče na hodnocení je možný pouze v případě, že je rodič dostatečně edukován a aktivně spolupracuje s ošetřujícím personálem. Protože rodič své dítě většinou výborně zná, dokáže snáze zachytit změny v jeho chování a lépe rozumí verbálnímu projevu svého dítěte. Navíc dítě má k rodiči důvěru a v rozhovoru s ním je uvolněné a komunikativnější, než při rozhovoru s cizí osobou.
Název v anglickém jazyce
Participation of parents in the pain evaluation of children in preschool and early school age
Popis výsledku anglicky
The article presents partial results of a research survey that examined the possibility of involving parents in pain assessment. We found that from the point of view of nurses, the verbal statement of a child and a parent plays a crucial role, even in preschool and early school age. However, in these age groups it is important to supplement verbal testimony and other assessment tools, including a thorough observation of painful symptoms. The effective participation of the parent in the evaluation is possible only if the parent is sufficiently educated and actively cooperates with the nursing staff. Because a parent usually knows their child well, they can more easily capture changes in their behavior and better understand their child's verbal expression. In addition, the child has confidence in the parent and is more relaxed and communicative in talking to him than in talking to an another person.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
30307 - Nursing
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pediatrie pro praxi
ISSN
1213-0494
e-ISSN
1213-0494
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
354-356
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85127903012