Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Účast rodičů v hodnocení bolesti u dětí předškolního a mladšího školního věku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F21%3A43903666" target="_blank" >RIV/60076658:12110/21:43903666 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.pediatriepropraxi.cz/pdfs/ped/2021/05/13.pdf" target="_blank" >https://www.pediatriepropraxi.cz/pdfs/ped/2021/05/13.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Účast rodičů v hodnocení bolesti u dětí předškolního a mladšího školního věku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek prezentuje dílčí výsledky výzkumného šetření, které zjišťovalo možnost zapojení rodičů do hodnocení bolesti. Zjistili jsme, že z pohledu sester hraje verbální výpověď dítěte a rodiče zásadní roli, a to i v předškolním a mladším školním věku. Nicméně v těchto věkových skupinách je důležité doplnit slovní výpověď i dalšími hodnotícími nástroji, včetně důkladného pozorování bolestivých projevů. Efektivní podíl rodiče na hodnocení je možný pouze v případě, že je rodič dostatečně edukován a aktivně spolupracuje s ošetřujícím personálem. Protože rodič své dítě většinou výborně zná, dokáže snáze zachytit změny v jeho chování a lépe rozumí verbálnímu projevu svého dítěte. Navíc dítě má k rodiči důvěru a v rozhovoru s ním je uvolněné a komunikativnější, než při rozhovoru s cizí osobou.

  • Název v anglickém jazyce

    Participation of parents in the pain evaluation of children in preschool and early school age

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents partial results of a research survey that examined the possibility of involving parents in pain assessment. We found that from the point of view of nurses, the verbal statement of a child and a parent plays a crucial role, even in preschool and early school age. However, in these age groups it is important to supplement verbal testimony and other assessment tools, including a thorough observation of painful symptoms. The effective participation of the parent in the evaluation is possible only if the parent is sufficiently educated and actively cooperates with the nursing staff. Because a parent usually knows their child well, they can more easily capture changes in their behavior and better understand their child&apos;s verbal expression. In addition, the child has confidence in the parent and is more relaxed and communicative in talking to him than in talking to an another person.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30307 - Nursing

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pediatrie pro praxi

  • ISSN

    1213-0494

  • e-ISSN

    1213-0494

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    354-356

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85127903012