Evaluating Egg Donor Recruitment Strategies in Czech ART Clinics: A Critical Analysis of Informed Consent and Ethical Considerations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F24%3A43909247" target="_blank" >RIV/60076658:12110/24:43909247 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11110/24:10483287
Výsledek na webu
<a href="https://sreview.soc.cas.cz/pdfs/csr/2024/03/07.pdf" target="_blank" >https://sreview.soc.cas.cz/pdfs/csr/2024/03/07.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13060/csr.2024.019" target="_blank" >10.13060/csr.2024.019</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluating Egg Donor Recruitment Strategies in Czech ART Clinics: A Critical Analysis of Informed Consent and Ethical Considerations
Popis výsledku v původním jazyce
There is a high demand for egg donors in the Czech Republic, driven by international couples’ interest in assisted reproductive procedures due to affordable treatment, no waiting list, and an extended age limit for recipients up to 49 years. This study aims to evaluate Czech egg donor recruitment campaigns through the lens of free, informed, and specific consent requirements. A quantitative-qualitative analysis of recruitment strategies from 29 unique clinic websites in Czechia was conducted, with 12 sites specifically designed for marketing purposes.
Název v anglickém jazyce
Evaluating Egg Donor Recruitment Strategies in Czech ART Clinics: A Critical Analysis of Informed Consent and Ethical Considerations
Popis výsledku anglicky
There is a high demand for egg donors in the Czech Republic, driven by international couples’ interest in assisted reproductive procedures due to affordable treatment, no waiting list, and an extended age limit for recipients up to 49 years. This study aims to evaluate Czech egg donor recruitment campaigns through the lens of free, informed, and specific consent requirements. A quantitative-qualitative analysis of recruitment strategies from 29 unique clinic websites in Czechia was conducted, with 12 sites specifically designed for marketing purposes.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL05000144" target="_blank" >TL05000144: Kvalita a udržitelnost programů dárcovství částí těla v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociologický časopis
ISSN
0038-0288
e-ISSN
2336-128X
Svazek periodika
60
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
"321–346"
Kód UT WoS článku
001272714200004
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85204470795